zaterdag, september 18, 2010

De kat in de boom van Deetman en Samson

Een van de voordelen van de aanplant van een giga blaauwe Ammeretia in een buurt is dat je bij de uitgesmeerde volksoploop die zoiets organiseert nog eens langs je neus weg semi-nonchalant aan de kwek kunt met buurtgenoten op leeftijd over zaken die verder gaan dan buurgebonden jeugdverledens met een boom ook op leeftijd hetgeen soms zelfs kan leiden tot het eens even opbellen naar die Commissie Deetman of er met een beetje smoezen niet een mouw gepast kan worden aan een kat uit de boom kijken ook al is de inschrijvingstermijn daarvoor al verstreken.
Daarbij blijkt dan die Deetman over een bijzondere cocosmat met welkom erop te beschikken, een leuke vrouwmens bij het CAOP ingeval van hotemetotenvergadering.

Commissies hebben natuurlijk Voorzitters en Hotemetoten nodig, maar willen die ten gevolge van de criminele doofpot iets onderzoeken bij gebrek aan kennis en in dit geval geheel conform de onderzoeksopzet ook onderzoeksobjecten, hetgeen het werk kennelijk al erstig belemmerd dan wel lastig maakt - ratje wilt U zwijgen Wij onderzoeken De Rooms Katholieke Doofpot - dus vooral dergelijke dames met een brede lach, (geen seksistische ervaringskennis! ik erken het toenemend gerucht dat er zelfs mannen bestaan die dat ook kunnen) "Geen idee of ik U kan helpen, maar kom maar op"
Gevolg: In no-time binnen alle regeltjes, redelijkheid en mogelijkheden een prima oplossing voor 2 mensen haar en mijn eigen onmacht gevonden, die, zelfs als de mouw niet gepast kan worden, verdere mogelijkheden insluit. Hoewel ik vrees niet het salaris, dus wél de hersens van een directeur van het Centrum voor werkverhoudingen, wordt vervolgd!
Aangezien een ander lid van dat team al eens het benul had om bedankt voor de informatie te zeggen, enthousiast door de publicatie van de Ronde Tafel - waarom zou een hotemetoot over dergelijke relatieve marginaliteiten weten - de informatie dus even doorgegeven.

Dan de Commissie Samson nog even gebeld met de vraag of ik wellicht iets fout had gedaan mbt het eerder telefonisch doorgegeven url van de informatie site om te ontdekken dat je verschillende soorten seXKs hebt en je dat altijd even zorgvuldig moet controleren .

Was het ministriele seKs probleem nog wel oplosbaar, dus de site bleek bereikbaar, al stond er dan nauwelijks iets op, de bom barstte toen ik het in mijn hersens haalde om het gebod gij-zult- in- het- kader-van-de-europeese-gedachte-niet-betrokken-of-enthousiast zijn-over-de- kruidenier-om-de-hoek overtrad - en aanbood ook even een link te sturen indien voor geval die publicatie vers van de bakker niet bekend was. (Niet zo heel erg vreemd, aangezien een week geleden een andere onderzoeker/collega had laten weten niet te weten wat het Ryan rapport was, welke weinig vrolijke constatering mij braaf op de tong bleef liggen).

Nu schijnt de Commissie Samson onderzoekers en DGUNA-Onderzoekers en ONDERZOEKERS te hebben. De ene soort -gisteren door een onderzoeker werd mij gezegd dat dit er 6 zouden zijn - onderzoekers daar heb je kennelijk een gesprek mee, zo werd vorige week mij op mijn informatieve vraag naar de procedures duidelijk: nog voor ik iets wist was ik onderdeel van Het Onderzoek en werd ik veelvuldig verzekerd van erkenning. (Die erkenning was kennelijk dermate dat dezelde onderzoeker meende daarover nu een knap bedenkelijke opmerking uit zijn mond kunnen latem glijden)

Echter of een Onderzoeker zo'n publicatie kent kan de onderzoeker dan weer niet zeggen. En haal het dan vooral niet in je hoofd gewoon even te vragen wie die Onderzoeker dan is. Dát zijn namelijk DGUNA-Onderzoekers wiens leven en veiligheid kennelijk met gevaar voor eigen leven beschermd worden. "Dat gaat U niets aan" (!) " ik wil die naam graag, U bent toch bezig met een onderzoek in mijn belang"
Gemekker, kleinerende leslezerij en onnodige discussie uitlokkend waarin ik volstrekt niet geinteresseerd was - netzomin als de namens 2 ministers uitgesproken mening dat ik niet moet denken dat ik de enige ben is mijn al dan niet redelijk zijn onderdeel van het onderzoek noch, voor mij interessante informatie waarom ik vroeg.

Het nationaal belang gaat bij het verdedigen van de anonimiteit van de DGUNA-Onderzoeker door de onderzoeker kennelijk knap ver, hoewel enig benul van het omgaan met haar eigen belang volstrekt ontbreekt. Net als vorige week ben ik in beide gevallen degene die - leve het simpel boerenfatsoen in het kader van dat "dat gaat U niets aan" - even informeert hoe zij genoemd wensen te worden, ze hadden kennelijk zelf nog nooit bedacht dat iemand informatie op internet zou kunnen zetten, maar na enig overleg blijkt de voorkeur dan uit te gaan naar "secretariaatsmedewerker"

En dan wordt in het kader van die kennelijke nationale veiligheid en de pincodes duidelijk dat naast nog een paar zaken "de Commissie moet nog beslissen wie die onderzoekers misschien wel de DGUNA-Onderzoekers worden".

Wat voor Een Onderzoek door de 2 ministers al in maart aangekondigd natuurlijk bijzonder roerend is.

Waar ter vergelijking bv. in Duitsland er naast alle ontwikkelingen rond de elite scholen en de kerk(en) niet alleen al een 2e Ronde Tafel georganiseerd kon worden, maar zelfs een telefoonlijn waardoor Cristine Bergmann na 11 weken al een inzicht kon geven aan de Europeese bijeenkomst, terwijl in België ondanks alle op zijn kop staan Adriaenssens met een onaf rapport kon komen waar je U tegen zegt, hebben wij, Verenigd Oostindisch Doof, inmiddels poepgeheime "Dat gaat U niets aan" Onderzoekers.

Geen opmerkingen: