dinsdag, maart 09, 2010

sterretjes in oostenrijkse lucht

...
Broeder Alfons
ziet het nog voor zich als de dag van gisteren: die lege broederstoelen in de eetzaal van het jongenspensionaat. Weer was er een collegabroeder spoorslags vertrokken. Opnieuw gingen alle alarmbellen bij de Heerlenaar rinkelen. Waarom er wederom een stoel leeg was wist hij niet zeker, maar een sterk vermoeden had de geestelijke wel. "Dat had met kindermisbruik te maken, dat denk ik nu nog steeds. Let op: concrete bewijzen heb ik niet, maar die heeft niemand. We wisten feitelijk dat het gebeurde, maar iedereen hield zijn mond dicht", zegt Schobben. "Dat moest ook van hogerhand. We hadden een spreekverbod. Bovendien leefden we toen in een wereld die heel erg gesloten was. Het was zelfs niet de bedoeling dat je door een raam naar buiten keek. 'Niet naar de boze buitenwereld kijken', zei een andere broeder dan tegen mij en trok me weg."
...


Hulp en Recht met haar verse hulptroepen?
Me neus!!

Moge er ooit een deelonderzoek komen naar hoeveel deze vent alleen al de farmaceutische industrie door de neus had kunnen boren!


Dank U,Broeder Alphons. Moge je een bos worden.

Geen opmerkingen: