dinsdag, maart 24, 2009

ter kennisgeving

gezien de rol die zij grenzenloos kon vervullen binnen en buiten een gemeenschap c.q. waartoe zij door (voormalig)rorate-forum bestuur, moderatoren, deelnemers en andere belanghebbenden binnen en buiten die gemeenschap uitbundig in de gelegenheid werd gesteld.
Haar en haar gezin, net als haar slachtoffers, het allerbeste wensend:

Forum: Geloof en cultuur. Geplaatst op 23/3 '09 23:28u. Onderwerp: Voor altijd ??
--------------------------------------------------------------------------------

Op 22 maart ’09 21:04u schreef Pastoor Andy Penne:
Durven wij te geloven in Gods Blijvende trouw ?


Ja, dat durf ik!!

Al vele malen heb ik (al dan niet door eigen fout) een beroep mogen doen op Zijn trouw en Zijn beloften aan elke mens van goede wil. En altijd heeft Hij mijn gebeden gehoord en verhoord op ZIJN manier.

Menig gebed gebeden met resultaat:
- Hij leert mij die ander met wie ik in onmin was terug lief te hebben (al houdt dat lang niet altijd in dat ik meteen weer met de ander dikke maatjes ben).
- Hij heeft mijn man en mij in huwelijkscrisis de weg gewezen hoe wij aan onszelf en aan onze relatie kunnen blijven werken. Deze crisis is nu bijna 3 jaar geleden en ons huwelijk is goed en wordt steeds beter
- Hij heeft een (wonderbaarlijke) lichamelijke genezing gebracht bij mij, vooruitgang bij onze zoon (waar stilstand of zelfs achteruitgang voorspeld was), groeiend geloof bij ons allevier, kracht gegeven om woorden om te zetten in daden
- enz. ...

Ik klopte en de deur van mijn hart deed Hij voor Hemzélf open
Ik zocht en Hij vond mij (nadat ik me jaren voor Hem verstopt had)
Ik vroeg om hulp en Hij gaf me het gereedschap waarmee ik het zelf of samen met anderen kon doen

Voor mij houdt geloven in Zijn Blijvende Trouw in dat ik stappen zet om met Hem in contact te komen, werk aan een relatie met de Levende Heer. Enkele van die stappen zijn voor mij:
- deelname aan de Eucharistieviering (liefst vaker dan 1x/wk) ;
- bidden (formuliergebeden, maar meer nog in eigen woorden of in de stilte van m’n hart);
- (hardop) lezen in de H.Schrift en deze beschouwen;
- zo nu en dan biecht;
- Hem aanbidden in de H.Eucharistie, maar ook Hem in mijn hart!! (want dat kan op elk moment van de dag)
- me door Hem laten beminnen, gewoon door stil te zijn en Hem laten weten: hier ben ik;
- vele malen door de dag heen concreet vragen: wat wilt U dat ik nu doe? ... en ook al hoor ik dan geen stem of zo, bijna altijd weet ik daarna wat ik doen mag (ook al stemt dat lang niet altijd overeen met mijn eigen plannen);
- enz.

Zo eenvoudig kan het zijn om te geloven in Zijn Trouw: door overgave, waardoor ikleven kan in overvloed ivp te moeten overleven.

Lieke

Geen opmerkingen: