donderdag, maart 21, 2013

Zwavelstokjes bij de 7e hemelpoort

Wat mot een mens in vredesnaam met z'n  bundeltje, correctie háár bundeltje,  zwavelstokjes?
Anders dan daar voor Jan Joker bij die hemelpoort zitten?
Bordje schilderen, god ik ben zo kwaad?

Hummes belde vorige week.
Had kennelijk bedacht dat het slimmer was om niet het risico van de uitnodiging van dat bordje te lopen
Dus kreeg ik het verhaal.
Hartstikke foute timing.
De aardbeien zijn nog onbetaalbaar en zo smerig dat je er groene puistjes op je zitvlak van krijgt ,zodat je  alleen maar in het krijt kunt staan.
En in dat krijt ligt nog een ander telefoontje, meerdere.
Met een prachtige vent en een stervende broeder
Stokershorst.
Hij is na veel gedonder tóch binnengekomen aan een verrekkende broeder gegeven waar zij alle 2 recht op hadden: de gordijnen opengetrokken.
Ik heb jaren nachtmerries ghad van half heilige nonnen die bij stervende kinderen zaten te bidden, de bekende rk hagiografiën over gruwelijke marsvrouwtjes. Zijn woedend de gordijnen opentrekken en het - kennelijke blij - overeinnd komen van die stervende man "dat ik dit nog mee mag maken" hebben ze mee genomen, post-mortum bijdrage aan het hellevuur.
Zouen ze daar in Rome zo'n man nou heilig verklaren als ze dat hoorden? 't Is nogal geen genezing zo tussen neus en lippen door. Edoch, de broeder zal 't zonder z'n halootje moeten doen, de kans dat ze de nog levende mirakelmedewerker na zo'n briefje ter plekke ook heilig wensen te verklaren is te groot
En nu is het natuurlijk leuk dat je heiligverklaringen goed schijnt te moeten timen, dus niks noppes, nada, maar die risico inschatting scheept mij op  met het probleem: wat mot ik met die man???
Herkouwer als ik ben was Hummes telefoontje dus -spugen met volle mond is smerig- heel fout getimed!
Mijn brave bezoek van vandaag, 't zal mee gestuurd zijn door een mijnheer na 10 jaar weer terug te zien,  nog véél meer  fout, fout, fout.
De uilige vraag wat stond daar dan in vredesnaam leverde een gratis ticket 7e hemel op.
Wat een bull-shit
Een site waar ik al jaren niet meer was geweest.

En stinken dat 't doet, de bull shit van een flapdrol.

Ik kan het tapijt onder me voelen glijden. Hupsakedee, is me dat effe een ruk naar rechts.

Maar 't werd pas echt een vliegend tapijt bij het vinden van die schone was. 


't Was even de vraag zou dergelijk volk eigenlijk weten wat ze aanrichten met de verkoop van hun gezwam?
Dat bleek een lastige vraag, had ik natuurlijk kunnen weten.

Maar het antwoord bevalt me van geen meter ! .

Geen opmerkingen: