maandag, juni 28, 2010

Europa Nl: Council of Europe Parliamentary Assembly’s (PACE) Committee on Social Affairs

----- Original Message -----
From: Omtzigt P.H.
To: mij, mevrouw huppeldepup* ; Onderzoek Kerk
Cc: beleidsmedewerker@hulpenrecht.nl
Sent: Monday, June 28, 2010 10:53 AM

Subject: RE: Melding geweld w.o. seksueel misbruik op mij gepleegd

Geachte mevrouw huppeldepup*

Dank voor beide mails, die u me over dit onderzoek deed toekomen.
Het is een zeer delicate materie, waar inderdaad op Europees niveau lessen uit getrokken kunnen worden. Juist ook omdat dit misbruik in instellingen en kerken op veel verschillende plaatsen is voorgekomen en natuurlijk de elementaire mensenrechten van de slachtoffers aantastte.
We hebben de eerste hoorzitting gehad: die heeft u kunnen volgen, evenals een aantal discussies.
Ik begin daarin zeer veel waardering te krijgen voor de diepgang van het onderzoek in Nederland en de onafhankelijke wijze waarop dat wordt opgepakt.

Wat de media betreft: die hebben er – zeker voor de standaarden van de Raad van Europa – behoorlijk uitgebreid aandacht aan besteed.

Voor individuele verhalen verwijs ik u wel naar de onderzoeken in Nederland: in de Raad van Europa ontbreken de middelen om individuele verhalen te gaan onderzoeken. (het Nederlandse onderzoek is vele malen groter).
Het zou ook geen recht doen aan de verhalen van slachtoffers.

Oerigens hebben we natuurlijk wel contact met organisaties, die slachtoffers vertegenwoordigen: om hen was het onderzoek nu juist bedoeld. Naast natuurlijk het doel om toekomstige misstanden te voorkomen.
Een vriendelijke groet,

Pieter Omtzigt

Van: mij, mevr huppeldepup*
Verzonden: woensdag 23 juni 2010 22:34
Aan: Onderzoek Kerk
CC: Omtzigt P.H.; beleidsmedewerker@hulpenrecht.nl
Onderwerp: Re: Melding geweld w.o. seksueel misbruik op mij gepleegd

Geachte Heer Deetman,
Geachte Commissieleden,

Hierbij verzoek ik U vriendelijk, en gezien het belang zeker voor direct betrokkenen dringend op Uw website onderzoekrk.nl enige informatie, mogelijk een link?, op te willen nemen naar de Council of Europe Parliamentary Assembly’s (PACE) Committee on Social Affairs en de door door haar gehouden hearing 22 juni jl in Straatsburg.
....

* Het zal duidelijk zijn dat dit om reden van mijn privacy is.

Geen opmerkingen: