vrijdag, juni 25, 2010

Die zaak in Belgie stinkt!!! 1

En dan mag ik geen jurist zijn, maar dit kan niet.
Daar zijn slachtoffers opnieuw genaaid en de berichtgeving klopt niet!

Hoezo wordt er in de berichtgeving niet verwezen naar een primeur die Godfried kardinaal Danneels had en die alle slachtoffers - en misschien zelfs wel de nederlandse ook, voorlopig nog geen idee - aan gaat?

Hoezo mag ik van Professor Aedriaansen wel horen dat die eerste mensen van die slachtofferhulp het erg moeilijk hadden en daardoor gefrustreerd zijn geraakt maar ontbreekt de rest van het verhaal?

Maar wanneer vroegere slachtoffers het recht ontzegd wordt op het respect voor hun eigen keuzes omtrent hun ervaringen en er hulpverleningsdossiers in beslag worden genomen is het niet tolerabel dat je zelfs maar het idee kunt krijgen dat het stinkt!

Die tijd hoort definitief afgelopen te zijn.

En dat is niet alleen in het belang van die vroegere slachtoffers die het recht werd ontzegd op hulp in vertrouwen. Dat betreft ons allemaal. Dat gaat ook mij en mijn kinderen aan.

Ik wil geen kerk meer die stinkt!
En jazeker, die zaak in België stinkt.
Het klopt niet.

En waar het stinkt?
Nog geen idee. Misschien wel gewoon in de berichtgeving, geen idee.
Maar ik wil geen kerk meer die stinkt.
Niet in België, niet in Nederland, niet in Zuid-Timboektoe of in Opper weet ik veel waar.

En zolang ik denk dat het stinkt mag ik desnoods zelfs hele domme vragen hardop stellen. Hoog tijd om dat dus maar te gaan doen.

En wanneer er iemand mee wil denken, graag!
Want ik voel mij genaaid. En dát is een heel beroerd gevoel.

Geen opmerkingen: