vrijdag, januari 21, 2011

blunders van de Deetmanclub en de KNR.



Vanmiddag sprak ik een man van het bisdom Haarlem.
En die ging flink tekeer.
Gelukkig wel, want daardoor maakte hij een hoop duidelijk en kon er een gesprek op gang kon komen ipv de overdaad aan hypocriet geleuter vanuit de rrkn, wat - mijn waardering - o.a. kon leiden tot de buitengewoon grove opmerking op de site van het bisdom Haarlem.
Ook deze man had duidelijk last van geweld "weet je wel wat er over je heenkomt?" blijkbaar even vergetend wat er over jeugdslachtoffers heen komt.

Wat het wat mij betreft vooral laat zien is de onzin en de onzindelijkheid van het werken van die Deetmanclub én die rkk[n].
Wat er over die man heen komt is niet door de media.
Het is het volstrekte onbenul binnen die kerk van ervaren realiteit het handhaven daarvan en het model waar ze zelf voor hebben gekozen wat geweld oproept. Ik effe blij dat die man knap tekeer ging, hij liet zien wat beroerd voor 'm is. En dat is heel beroerd, want dat koop je niet af.

En ook dat kan voor (jeugd) slachtoffers knap beroerd zijn.
En ik? Ben blij dat ik weet waarom ik huilend weg ging tijdens die Deetman bijeenkomst in Utrecht. Het was knap hoe Deetman om vertrouwen vroeg -en bood - voor een onderzoek van professoren vs de gedemonstreerde overdosis aan afhankelijkheid. Dat waarover - off all - uitgerekend Poddles in zijn commentaren op de zaligverklaring van JP II deze week zo duidelijk was.
Bedankt, bisdom medewerker, zie Richard Sipe: hypocrisy is the greatest moral failure en ik ben het geweld wat daarmee gepaard gaat meer dan zat!


----- Original Message -----

onderwerp Duofiets voor oude nonnen
Sent: Tuesday, December 28, 2010
Dank voor uw bericht. Fijn dat u het opneemt voor de zusters. Bij een ontmoeting zal ik een gesprekspartner die spreekt over ‘nonnen’ er altijd op wijzen, dat veel religieuzen zulks als een scheldwoord ervaren. Het blijkt echter dat veel buitenstaanders zich daar helemaal niet van bewust zijn en dat zij het niet als een negatieve aanduiding bedoelen. In dit concrete geval voel ik in elk geval niet de neiging om actie te ondernemen.

Met vriendelijke groet,



En bij het overlezen nu krijg ik opnieuw een rolling van het lachen!
Nu maar wachten op het moment dat ze ook bij de KNR doorkrijgen dat nonnen net mensen zijn, die je gewoon serieus hebt te nemen waardoor bejaardenoorden besturen hebben die noodzakelijke voorzieningen voor burgers gewoon even regelt ipv waanideeen verspreidt. Zou een slok op een glas vrome miswijn schelen, zelfs in het misbruikgeweld uitgeoefend op (vroegere jeugd-) zorgontvangers van frommigheid


----- Original Message -----
From: bestuur ofm
To:
Subject:

Geachte mevrouw ...,
Bijgaand zoals toegezegd de necrologie van .. ofm., verschenen in Variant ...
Variant is het (intern) tijdschrift van de Nederlandse Minderbroeders.
De foto heb ik apart gescand, maar het origineel is een kleine foto (op zijn bidprentje).

Met vriendelijke groet,

... bestuur franciscanen
--------------------------------------
Deken Roesstraat 13
3581 RX Utrecht
tel.: 030 2324080
fax: 030 2324081

Sent: Friday, January 21, 2011 11:33 AM
Dag ..,

Ik ben er harstikke blij mee, dank U wel.
Wat een interessante man.

Wellicht doet het U of Uw beurt plezier te horen dat U op deze wijze op een erg leuke manier - vind ik - bijdroeg aan noodzakelijke gereedschapsontwikkeling.
U gaf mij naar alle waarschijnlijkheid een belangrijke sleutel naar mijn persoonlijke geschiedenis, daarmee een stukje Amsterdamse katholieke sociale armoede (kinderbeschermings/tehuizen) geschiedenis die ik graag door zal geven/als voorbeeld zal gebruiken naar derden mbt. (heel wat) zinvollere hulpverlening dan waar in Nederland allerlei zwaarwichte commissies zich mee bezig houden. .

Een tegengif tegen zoveel actuele geweldsdiscussies waar ik ook heel erg blij mee ben. Wat U en ik deden is paralel aan o.n. de wijze van werken in Duitsland bij de Ronde Tafel conferentie. Ik zal dit voorbeeld dan ook met enthousiasme doorspelen ook aan de Commissie Deetman/Samson, c.q de KNR.

Ik zal zeker verder gaan spitten. Mocht U daar prijs op stellen zal ik bij verder gevonden relevante informatie over de man vanzelfsprekend graag de Congregatie dit even laten weten.

Ook U een goede dag wensend, met hartelijke groet

Geen opmerkingen: