maandag, januari 31, 2011

San Deurinck ex-misdienaar kon zichzelf geen dispensatie verlenen

Hij kon nog zoveel willen, maar werd door zijn engelbewaarder op de schouder getikt: het was over, in tegenstelling tot zijn ziel besloot hij over zijn hart (1) niet alleen maar zelf.


"Ik zat (natuurlijk) op de eerste rij en begon als een gek mijn hoofd rond te draaien, links, rechts, twee keer rechts en een keer links, langzaam eerst, maar steeds sneller en sneller, om mijn eigen ziel te betrappen
....
Ik durf met mijn hand op mijn eerstecommuniezieltje beweren dat mijn ziel in goede staat is,
alleen gebruikt om de zondag mee naar de mis te gaan en in het internaat was dat een dicht bij mijn bed show en soms nog dichter. Er hebben een paar paters aan gezeten
....
Ik wacht op een redelijk bod." (2)

dank je wel, San,
doodzonde je nu alweer te moeten missen

(1) Mededeling Mea Culpa
(2) Waarom ik tegen ontdopen ben, San Deurinck, 1910

Geen opmerkingen: