woensdag, augustus 18, 2010

De Gift 4 De ommantelde

In de naam van Allah
Hij is lief
Hij geeft
Hij vergeeft

1
Jij die een jas over je hoofd hebt getrokken.
Sta op en waarschuw.
Verkondig dat je Schepper groot is.
Trek schone kleren aan.
Vermijd de afgoden.
Streef niet naar meer.
En heb geduld, op weg naar je God.


2
Wanneer er op de bazuin wordt geblazen, breekt er een moeilijke
dag aan voor de ongelovigen.
Laat mij dan alleen met de mens die Ik geschapen heb.
Ik heb hun veel vermogen en zonen gegegven.
Toch willen ze nog meer van Mij.
Maar niets daarvan, zij verzetten zich tegen Onze tekenen.
Spoedig zullen Wij hen zwaar bestraffen.

3
Kijk! De ongehoorzame mens verzint en wikt en weegt.
Verleid is hij.
Vervloekt is hij.
De mens kijkt om zich heen, fronst knorrig , rekt zijn hals uit en
zegt: "Dit is niet meer dan goochelarij."
Dat zijn de woorden van de mens.
Spoedig zal ik hem roosteren in het vuur.
Wil je weten wat het vuur is? Het laat niets achter en het laat niets
ontsnappen. Het verschroeit de huid.
En het wordt bewaakt door negentien bewakers.

4
Bij de maan.
Bij de maan als de zon weg is.
En bij de dageraad als hij stralend komt.
Dit is een der grootste gebeurtenissen.
Een waarschuwing voor de mens.
Waarom willen ze toch niet luisteren?
Ze lijken ezels die voor een leeuw vluchten.
Zeker! Ze vrezen niet, maar ze zijn gewaarschuwd.
En ieder mens is verantwoordelijk voor wat hij doet.


uit: Kader Abdolah
De Koran een vertaling

Deze vertaling is gebaseerd op de Arabische versie van de Koran en op een aantal Perzische en Nederlandse vertalingen
De Geus BV

Bijbel& Koran.nl IKON

Geen opmerkingen: