dinsdag, december 27, 2011

Starrenburg



Starrenburg werd door de nonnen aanbeden.

Wat ben ik blij met de veilige schoot die ik van hem heb gekregen toen het nodig was omdat checkpoint Charlie bestond.
En dekens die de paus in zijn kamer had, maar ons geheim moest blijven en we samen over giechelden.

Het is niet handig van pausen om er geheime kamerheren op na te houden en dekens waarbij mannetjes strikken op hun buik dragen.
Gezien ons gegiechel vond Starrenburg dat ook.
Spannende woorden horen net als zeesterren bij religie en de rkk en een schoot bij kinderen.
Moge de man vele koters hebben laten giechelen en lachen.

Moge kinderen in nood veilige schoten en armen om zich heen blijven vinden om het plezier van gedeelde geheimen te mogen hebben.

Zoals alleen mijn vader en ik het geheim van mijn buik wisten,
waar hij mij iedere keer als die deur van de keuken dicht ging omdat hij zijn dochter waste mee pestte en ik wist dat ik veilig was omdat zoals hij zei dat hij mij daaraan altijd zou herkennen.

En laat geen virale reclame voor een blaadje die schoten en armen vervuilen!

Maar het is meer dan hoog tijd dat pausen stoppen met strikken op mannenbuiken uit te delen!
Laat ie ze maar een kaartje op hun buik prikken: ik ben een hotemetoot.
Dat schijnen mensen ook spannend te vinden. Walter Mixa, internaatkunstopvoeder

En het is ziekelijk om te denken dat in een wereld waarin toenemend registratiezorg systemen noodzakelijk zijn omdat kinderen en ouders door geweld, handel en overmacht van elkaar gescheiden raken diezelfde kinderen zonder hun achtergrond of zelfs maar hun woonplaatsen (te mogen!) kennen wél de carnavalstekenen van een kerkelijke hierarchie zouden (her) kennen.

Stop het geld van die strikken op mannenbuiken maar in paarse inkt voor voetafdrukken van baby'spootjes zodat ze daaraan altijd herkend zullen kunnen worden, en leer ze er trots op te zijn omdat wij blij met ze zijn omdat ze - op die van mij na - ieder de mooiste van de wereld zijn.

En dat kun je met de beste wil van de wereld van mannen met een strik op hun buik niet zeggen!
Mocht dat ooit anders worden, vinden dergelijke paarspotigen daar dan wel weer een oplossing voor.



Deetman laat die trappist maar
Ik geef de voorkeur aan veilige schoten en armen, en hersens, ontdekte ik.

Bedankt Jan.
Het spijt me voor je, man, je was precies wat ik nodig had.

Geen opmerkingen: