zaterdag, december 10, 2011

Oproep tbv scholing Johannes Heeren. Q en Q: Is er misschien een lezer die dit leest en wel foto’s heeft uit die bak of foto’s van deze pin-up jongens


11-12
Groeten uit Ierland voor broeder Johannes Heeren
Go n-ithe an cat thú is go n-ithe an diabhal an cat
waarop het antwoord dus niet is
te rogamus, audi nos
maar misschien wel iets in de geest van
Go raimh maith agat, gurab amhlaidh duit, nuair atá an cat amuigh bíonn na luch ag damhsa.

6 december 2011 om 20:11 (UTC 1)

Hoi, Ik ben X en ik heb van 1966 tot 1971 op Groenestein gezeten, samen met mijn broers Y en Z. Ik zat in zaal 2 aan de jongenskant. Omdat ik mij de naam van de broeder niet kon herinneren ben ik verwezen naar deze website en het is inderdaad die broeder Willibrordus, kan het kloppen dat hij een kamertje aan de achterkant van de speelplaats met de 4 bomen op de bovenste verdieping had? had daar allemaal fotos van kinderen in hun onderrbroekjes heel de kamer vol/

achter in de tuin stond een kippehok . tegen de schuting van de meisjes kant .
hij vroeg altijd of ik meeging de kippe voeren. .en je weet wel wat hij dan wou.

laat ffweten of er nog lotgenoten zijn . en onder welk broederdomein viel hij
heb dit ook gemeld bij meldpunt . nu pas was moeielijk.

Dag X ,
Dat klopt Willibrordus had daar zijn kamertje,ook zijn fotokamer,zijn kamertje stond in de slaapzaal van van de derde afdeling.
En die foto’s ook dat klopt ,de man maakte foto’s van jongetjes vanuit een geknielde positie daardoor kreeg je een foto te zien van opnames van benen en dijen,wij noemde deze foto’s pin-ups.
Het woord Pin-Up is zelfs uit de mondt van broeder Johannes Heeren gekomen tijdens mijn getuigenis bij de BAC behandeling van mijn aanklacht tegen de friemelaar Willibrordus.
Broeder Johannes heeft samen met broeder Fredericus de foto’s medeverzorgd voor de Groenestein reunie enkele jaren geleden,in deze zaal stond een grote bak met foto’s die een ieder kon inzien en meenemen ,Johannes benoemt tijdens de BAC dat hij en Fredericus het ook Pin-ups foto’s vonden lijken,helaas heeft de griffier dit anders vermeldt zij hebben niet overgenom

en dat de jongens met hun dijen en korte broekjes nadrukkelijk in beeld waren,zij heeft geschreven dat de jongens met gedraaide hoofden in beeld kwamen,iets wat mij later erg heeft gekwetst,maar wat moet je ik had geen foto’s uit die bak meegenomen.

Is er misschien een lezer die dit leest en wel foto’s heeft uit die bak of foto’s van deze
pin-up jongens,graag wil ik ze in kopie meenemen naar mijn toekomstige heropening van mijn beklagzaak tegen Willibrordus.

X, ik wil je vragen of ik bovenstaande verhaal van jou mag printen dan stuur ik dit verhaal van Willibrordus

naar mijn Advocaat,zij is ook in het bezit van Rob zijn verhaal,al met al maakt het mijn heropening sterker.
Bedankt voor je verhaal.
een vriendelijke groet van Q — ik heb de uitnodiging van Deetman op 17 dec. binnen en zal er zijn ,vol troost omdat ik niet alleen ben,

vol verdriet omdat we met zovele zijn.

Hoi Q, je mag mijn verhaal printen en gebruiken. veel succes, X
ik was 7 [8 jaar en weet het nog de fotos . de lange rokken .in het zwart / met steek zakken . moest de kippe mee voeren . en had het koud.
moest mijn hand altijd in de steekzakken .van de broeder steken had de zak .eruitgeknipt// moest hem daar beet houden,.hij stond niet eens op mijn zaal liep daar altijd rond. was heel bang van hem..kippehok stond helemaal achter in de tuin. als je naar de tuin liep rechts was een speeltuintje.. aan de kant van de school die daar was.. heb mijn van de week aangemeld. ben nu ook op zoek.. na ar lang aarzelen .. schaamte. mag ik van jou als het nodig is ook .wat gebruiken .alle info .
er was er nog zo een kan niet op de naam komen. was nog kind . weet niet meer of hij ook van mijn foto heeft gemaakt. dat zal kut zijn..

O ja Y de broeders vielen/vallen onder de broeders van Maastricht.
Q

Sorry Y ik heb de stukken erbij gehaald en jou verkeerde info gegeven.

Broeder Willibrord Klomp en de Groenesteinbroeders zijn

van de Broeders van de Christelijke Scholen te Voorhout

In 1959 ging het hek open van Groenestein,van toenaf gingen we ook naar de buitenscholen,voordien zaten we op school naast ons speelplein en kwamen daardoor nooit op straat.
Mijn moeder mocht mij eens in de zoveel tijd ophalen en dan kwam ik in de buitenwereld.

En ja ook gingen we wel eens naar de bios het Capitool waar nu de Maasbach is. Op die buitenschool waar ook broeders waren verbleef ene broeder Edwold en gaf mij les in de vijfde klas van de Gerardus Majella school in de Herschellstraat 23a.te Den Haag

Deze broeder kon absoluut zijn handen niet thuishouden en greep in de klas naar kinderen,ook nam hij een jongen T. op uit zijn bank(hij pakte hem dus gewoon op in zijn armen,gewoon als een “prooi” en nam hem de kleine inloopkast in en samen bleven ze daar een tijd,wij allen zaten met gebogen hoofden in grote spanning naar ons schrift te kijken,de spanning kwam onmiddellijk terug als de broeder zijn erectie tegen de schouders en ruggen van kinderen wreef,hij ging rijden,doodstil was het dan,mij heeft hij aan zijn lessenaar gezet toen ik te laat was en mij daar misbruikt.

Niemand,maar dan ook niemand van al deze kinderen heb ik kunnen vinden met hun klacht,en toch zaten daar ook Groenestein kinderen bij.ook van mijn afdeling,ik heb er een klassefoto van,ja ook met de broeder Edwold erbij
Herken je mijn verhaal .wil je me dan helpen om ook deze beklagzaak te kunnen heropenen?

Q

P. jou aangifte tegen Willibrord daar mag je trots op zijn !
Ik ben het in iedergeval op jou!

Bedankt.

Q.

P. zegt: 23 juni 2011

graag zou ik in contact willen komen met mensen die in huize groenestein hebben gezeten in den haag, ik heb daar mijn tijd doorgebracht van 1958/59–1964 en het gaat mijn in het bijzonder over broeder willebrordus [weet niet of ik zijn naam goed geschreven heb]. ik dacht dat ik in refter3 of 4 zat. alle informatie is van belang

mvg:P

.

*VoorAdamsappels onder de deken KLIK

* Voor scholing van Broeder Johannes Heeren, al dan niet vergezeld van foto's:

Q 7 juli 2011 :

graag wil ik jullie vragen laat jou verhaal over Willibrodus bij

Advocaten Kessels Hanssen
en wel mevr. M. van Berckel-van der Rijken
kantoor; Julianalaan 1
4819 AB Breda
tel; 076-525 35 35 info@khsadvocaten.nl

*Voor meer foto's Groenestein gedenk het Erfgoed Centrum Nederlands Kloosterleven met i.t.t. het KDC Nijmegen een hierop, knap benul hebbende, maar zoals bij privé-archieven gebruikelijk afhankelijke, archivaris.

*Mocht iemand op deze foto's bezwaar hebben tegen het op deze foto's staan uit het verleden van de Voorzienigheid laat dat dan vooral even weten, hoeveel trots plezier- met jou erbij - ze mij ook doen vanzelfsprekend knip ik je er natuurlijk direct en zonder enig probleem uit.

*Mocht iemand een foto(link) hebben van een meideke in een nederlandse nonnen-opvoedingssituatie die aantoont dat de kleur van meisjeslingerie kennelijk door VatII ook veranderde waarmee wij verlost werden van volstrekt onzindelijk denken en de ballast van schutkleuren, genaamd gymbroek, je zou mij er een groot plezier mee doen. Alvast bedankt!


1 opmerking:

crispina zei

Thanks!
Just trying to figure out how you could possibly imagine I could use that pic now :-)