donderdag, december 01, 2011

Mede namens mijn ouders en mijn grootmoeder: Spreekrecht voor ouders van minderjarige slachtoffers

1-12-2011

Ouders wiens kinderen iets is misdaan, krijgen binnenkort ook spreekrecht in de rechtszaal. Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven (VVD) dient daartoe morgen een wetsvoorstel in bij de ministerraad.

De wet moet in april in werking treden, zo bevestigt een bron in Den Haag na berichtgeving hierover in de Telegraaf. Teeven maakt haast omdat hij vindt dat ook de ouders van de slachtoffers in de grote Amsterdamse zedenzaak er nog gebruik van kunnen maken. De rechtbank start medio maart met de inhoudelijke behandeling van de zaak tegen hoofdverdachte Robert M., die wordt beschuldigd van misbruik van tientallen jonge kinderen.

Teeven wil ook dat naasten van volwassen slachtoffers spreekrecht krijgen als die niet in staat zijn om te spreken. Nu hebben alleen slachtoffers of nabestaanden spreekrecht in rechtszaal.


Dank U voor mijn woede die mij mijn 1-velletje dossier uit de verwarmingskelder liet jatten. Waar de RKK-N haar eigen oordelen had over ouders wiens kinderen aan haar zorg werden toevertrouwd ontbrak het de Staat der Nederlanden aan de intelligentie * het Recht bewaring van die noodzakelijke informatie niet slechts bij buitenlandse adoptie toe te kennen.

* naar wens te vertalen met: barstte van háár zelfvoldane nationalistische oordelen.

Geen opmerkingen: