woensdag, november 10, 2010

Hulp en Recht Commissie Deetman

----- Original Message -----
From: mij
To: secretariaat@hulpenrecht.nl
Cc: Onderzoek Kerk ; info@comsamson.nl
Sent: Wednesday, November 10, 2010 11:02 PM

Subject: doorgave meldingen aan Cie Deetman

Goedenavond,
Uit de media begreep ik dat Uw commissie zo'n 12 00 meldingen over mishandeling en seksueel misbruik heeft doorgestuurd naar de katholieke instellingen zou hebben doorgestuurd naar de commissie-Deetman.
Ik begreep tevens dat dit meldingen betreft waarvoor de betreffende melders hiertoe schriftelijk toestemming hebben gegeven.

Met het oog hierop verzoek ik u mij zo spoedig mogelijk te informeren of mijn melding hiervan deel uitmaakt.

Ik heb hiertoe namelijk géén toestemming gegeven.
Niet omdat ik niet wens dat mijn melding c.q. alle informatie waarover U beschikt (resp geacht wordt te beschikken) mbt. mij en mijn misbruik ervaringen waaronder seksueel misbruik als zorgontvanger van de De Voorzienigheid en de gevolgen daarvan voor mij en mijn gezin bij de Commissie Deetman terecht komt. Integendeel.

In mijn laatste kontakt met Uw commissie, augustus j.l. op grond van door mij opgenomen telefoisch kontakt - welke overigens niet over mijn melding ging- werd ik door de mij kennelijk toegewezen vertrouwenspersoon, waarom ik dus ook niet had gevraagd, Mevrouw M... (privé), geinformeerd dat inmiddels mijn melding van 2004 zou zijn teruggevonden, waarom ik ook al niet had gevraagd

Op grond waarvan ik zou kunnen verwachten dat het nodige doorgestuurd is naar de Commissie Deetman.
Maar mij is op geen enkele wijze schriftelijk noch mondeling , hiervoor toestemming gevraagd. Zodat het mij een volslagen raadsel is of U mijn melding nu wel of niet heeft doorgestuurd.

Hetgeen ik te belachelijk vind om los te lopen.
Ik heb even overwogen of mij dit verontrust, maar dat kan ik gezien mijn ervaringen met Hulp en Recht en overigen gremia binnen de RKK in Nederland toch werkelijk niet zeggen. Was het maar waar. Deze eventuele verontrusting voorondersteld immers enige vorm van vertrouwen in deze Commissie welke mij gezien de met Uw commissie opgedane ervaringen in de loop van deze jaren (!!) echter totaal ontbreekt. Wat ik meer dan bijzonder betreur, maar ik heb inmiddels geleerd met de realiteit te leven en niet met onzinverwachtingen omtrent wat ik niet anders kan dan omschrijven als simpel boerenfatsoen laat staan enige vorm van Recht. (De toevoeging Christelijk, Rooms Katholiek of Kerkelijk ontbreekt hier daar ik deze associatie een belediging acht voor waar deze begrippen c.q. het Credo, ikzelf , gelovigen/lidmaten voor staan)

Ik verzoek U dan ook mij hierover - schriftelijk - zo spoedig mogelijk te informeren.
Met mijn dank


CC Commissie Deetman, Commissie Samson
Sent: Wednesday, November 10, 2010 11:02 PM
Subject: Belangrijk bericht over mail aan
onderzoekrk@gmail.com Re: doorgave meldingen aan Cie Deetman

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht, dit e-mailadres is niet meer in gebruik.
Uw e-mailbericht wordt automatisch doorgezonden naar: reactie@onderzoekrk.nl
Meer informatie kunt u vinden op: http://www.onderzoekrk.nl/

Geen opmerkingen: