zaterdag, januari 31, 2009

een nieuwe lente en een nieuw begin

...hoe de herinnering ons tot zegen kan zijn....

Actuele zaken : Anti-apartheidsdominee Beyers Naudé overleden

‘Thath´ umthwalo Buti sigoduke balindile oomama noo bab´ ekhaya’

"-Neem je bagage, Broer, en laten wij gaan.
Zij wachten op ons, onze moeders en vaders, thuis.- "

(Vuyisili Mini, tijdens de apartheid november ´64 ter dood veroordeeld en opgehangen)


Pastoor André Caldelas (RKP)
Forum: Actuele zaken. Geplaatst op 31/1 '09 12:23u. Onderwerp: Geen actieve deelname meer aan het forum (posts: 23, views: 0)
Beste deelnemers van dit forum,
Na een week bezinning en enkele gesprekken heb ik besloten om hier algemeen mee te delen wat ik de moderatores en enkele deelnemers reeds persoonlijk heb laten weten. Afgelopen week ben ik gestopt met de actieve deelname aan dit forum.

Ruim zeven jaar heb ik eerst als AndreC, dan als RKP en de laatste tijd onder mijn volledige naam aan dit forum deelgenomen. De laatste jaren had ik me al meerdere keren willen terugtrekken, maar de oproepen van velen (ook van enkele moderatoren) heeft me steeds laten besluiten om te blijven. Aan de mensen die mijn bijdragen soms als liefdeloos hebben ervaren, vraag ik om vergeving. Ik kan u verzekeren dat ik ondanks de soms grote verschillen steeds voor u gebeden heb. Ik wil de stichting Rorate, de moderatores van nu en vroeger en alle leden van harte dank zeggen.
Soms zal ik wellicht nog een boek of een film aanbevelen en mensen kunnen mij via e-mail bereiken als ze een raad nodig hebben. Ik zou u willen vragen geen uitgebreide draad te beginnen met "blijf-hier-boodschappen".
Gods Zegen voor u allen,Pastoor A. Caldelas

Frans ter Beek Forum: Actuele zaken. Geplaatst op 31/1 '09 15:06u.
Onderwerp:
Geen actieve deelname meer aan het forum Eerwaarde pastoor Caldelas,Uw althans voor mij toch nog vrij plotselinge vertrek beschouw ook ik als een zeer groot verlies voor dit forum!Uw bijdragen getuigden van een groot en authentiek geloof, van zeer veel geloofskennis en van het vermogen om met zo weinig mogelijk woorden zo veel mogelijk te zeggen.

Hoewel u ons op deze plaats niet nader informeert omtrent de reden van uw afhaken zal deze bij degenen die u hier al langere tijd gevolgd hebben zeker wel bekend zijn.
Het is niet anders....

In het verleden heeft het toenmalige
moderatorenteam zich een tijd lang zeer ingespannen om mensen te benaderen in wier onvervalst Rooms-Katholieke overtuiging en vaardige pen zij voldoende vertrouwen hadden, dat met het doel om de katholieke identiteit van dit forum te versterken.


Deze pogingen hebben helaas slechts een marginaal resultaat gehad, uzelf stipt in uw bovenstaande afscheidsbericht dit gegeven al enigszins aan.Hoe dan ook, ik dank u voor de langdurige tijd dat u ook dit forum hebt benut om uw priesterlijk werk uit te oefenen.Ook ikzelf heb veel van u geleerd en ben u daar dankbaar voor.
U verlaat weliswaar dit strijdperk maar:"Tu es sacerdos in aeternum"


Het is het klimaat van vandaag
dat aan de bomen van gisteren
de vruchten van morgen bepaalt.


Ubuntu!


Geen opmerkingen: