donderdag, januari 15, 2009

géén digipauselijke sleutelmacht van rorate, maar ook niet van Robert Lemmsverschijningen elders

Zo eenvoudig is het dus.

Wanneer de Hr. Lemm bezwaar heeft tegen (oneigenlijk) gebruik van zijn naam hier, laat hij dan vooral zijn vrijheid gebruiken dat even te laten weten.
Vanzelfsprekend zal hij, als bestaand en dus herkenbaar persoon, door mij daarin volkomen serieus genomen en gerespecteerd worden.














22-1-09 toegevoegd. (zie reactie voor rest)





02-02 vaakforum

Draadjesvlees en het Kolenfornuis.


Het sprookje van de dappere kleermakers en de oorverdovende ketelmuziek . Ze hadden alle 2 ook zo gaag priester willen zijn. maar ze konden het naaien niet laten.


Vrij naar Annie M.G. Schmidt




En de pot zei tegen de ketel: (citaat)



ketters
Beste veronrusten,Wel eens nagedacht over wat ketters zijn? En wat orthodoxie betekent? En afgoden aanbidden? En traditie, geschiedenis?Of komen die begrippen niet meer in uw (postmoderne) vocabulaire voor?



Ja, E.J., daar heb ik wel eens over nagedacht.Over alle zaken die u noemt.Wat u met een "postmodern vocabulaire" bedoelt, weet ik niet, maar het zal daardoor misschien zelfs rijker zijn dat het uwe.Als achter uw initialen de naam en persoon van Eric Jacqmin steekt (dat weet je maar nooit op dit forum), heb ik in het verleden ook dikwijls met u gedebatteerd.En dan ging het niet alleen over vocabulaire.Soms wèl: als u de voorkeur gaf aan een woord als "sodomieter", gaf ik de voorkeur aan het postmoderne "homo". En zo nog wat.Maar het ging vaak over de bronnen van de orthodoxie, die bij u uitgedroogd lijken te zijn in de jaren vijftig van de vorige eeuw.Het ging ook vaak over geschiedenis: uw manier van historisch uitleggen van mythen bijvoorbeeld.Sodom en Gomorra bijvoorbeeld.En uw, selectief, zich beroepen op de kerkvaders.Vaak ging het over de interpretatie van de Bijbel, soms over één woordje, zoals dat beruchte woordje uit Genesis 3.En herinnert u zich nog het debat over uw staatkundige visie, en uw mening dat "ketters" eigenlijk niet alle burgerrechten hebben ?
Ja E.J., ik heb diep en herhaald nagedacht.Ik dank God dat uw beweging nog
geen macht heeft in de Kerk, laat staan in de wereld.


De deftige braadpan met lapjes en zjuu
Zegt: "Goeie genade, wat krijgen we nu?
Je kunt niet meer sudderen hier
Ik sudder niet meer met plezier!"



1 opmerking:

crispina zei

geplaatst op betreffende forum

Name: crispina inez
Date: Jan 22 02:41 2009

inez /crispina wrote:
your IP has been banned by the administrator of this forum
you are not permitted to post comments.

----------------------------------

Marieke Van Belle wrote:En wat had je dan wel niet geflikt?
Volgens mij moet je wel ontzettend ver zijn gegaan op dat forum, dat door een pastoor bij Rorate al werd vergeleken met 'de hel'.

-----------------------------------

Inez crispina wrote:Zoals je kunt zien - zie 2 dagen terug - mijn mond opegedaan c.q. bezwaar gemaakt tegen de smeerlapperij die er (weer eens) uitgehaald werd tegen Fa Lena.

Dat is, zoals je ook kunt zien, bij deze fora gebruikers wel ontzettend ver gaand, ja.

-----------------------------------


zojuist ontvangen mededeling:
--------------------------------

MVG ter info:
printscreen Vaakforum, 3e poging tot post in reactie op
poster met de naam Emmanuel. IP block. tijd ong. 0015, plaatsing op mijn weblog en hier later tgv intern onderhoud Blogger.
desgewenst hier reacties hierop, mits onder betreffend blog ongecencensureerd natuurlijk mogelijk.

tekst luidde:

Kan allicht eens zien of die IP block en de bijbehorende leugens en manipulatie hier nog bestaan.

Ha Emmanuel,

Als jij de Emmanuel bent die ik al jaren ken en waardeer, dan schreef ik net op je weblog in je gastenboek het nodige, maar na flink zweten :-), verdween zonder enige melding die reactie en mijn vraag aan je.
Wat ging er mis?

Uit die tekst vooral en allereerst dit:

Mocht jij inderdaad die Emmanuel zijn, mijn respect voor de keuze die je maakte door een grens te stellen aan nog betrokken willen/ kunnen zijn bij dat rorate-forum.

Hoewel zeker niet pas van vandaag, het is afschuwelijk dat het nodig was.

Die noodzaak spijt mij ook naar jouw persoonlijk. Ik hoop dat je vooral blij zult kunnen zijn met je besluit, je ervaringen die je tot het vinden van jouw grens bracht.

Verdere reactie hier, zie de twijfel mbt IP block/leugens en rest op Mokumtv forum, heeft hier nu geen zin.

Daarvoor is, zie mijn uitgesproken op Mokumtv forum over de hier gehanteerde praktijken, jouw dan wel mijn weblog of de mail een meer voor de hand liggende plaats.