dinsdag, januari 27, 2009

De paus en google

Pastor Johny Noteboom

Forum: Oecumenisch/interreligieus debat. Geplaatst op 27/1 '09 13:55u. Onderwerp: Hoe gaat u om met de getuigen van Jehova die aan je deur komen bellen?

Ikzelf ben 30 jaar Jehovah´s getuige geweest en ben nu 12 jaar evangelisch/pinkster christen (ik hou meer van de term christen daar ik een volgeling van Jezus wil zijn ).
Ik ken hun dus zéér goed. Ik ken dus ook hoe ze geprogrammeerd worden om niet meer zelf te denken maar volledig het denken van het genootschap moeten overnemen en als ze iets in de bijbel vinden wat niet strookt met de leer wordt je uitgesloten en mag niemand meer contact met je hebben (beste methode om valse leer te bewaren).

Hier werd gesteld dat je misschien iemand naar het katholieke geloof zou kunnen brengen als je met hen in gesprek gaat...
Daar ik zolang JG geweest ben heb ik dus duizenden getuigen gekend. Uit eigen ervaring en bevindingen kan ik zeggen dat die kans bijna onbestaand is. Ik heb in al die jaren 1 JG terug katholiek weten worden.
Een 20tal zijn evangelisch geworden.
Een 100tal zijn gewoon hun geloof kwijt geraakt.
Ik heb echter wel ook een 100tal gezien die met hen in gesprek gingen en die hun katholiek geloof achter lieten om JG te worden....Wat ik dus wil zeggen is dat de kans veel groter is dat ze jouw gaan overtuigen dan jij hen!
Hun tactiek is zo opgebouwd met halve waarheden (die zijn moeilijker te weerleggen dan volledige leugens) en het steeds uit de context halen van bijbelteksten. Ze misbruiken de bijbel en halen er dingen uit die nooit zo bedoeld waren door de Schrijver.
Aan iedereen veel wijsheid toegebeden.

Geen opmerkingen: