zondag, december 05, 2010

pappa en de nies

The nutty professor, ze bestaan!
Goddank, nog steeds.
Net als Sinterklaasavond.
Goddank, nog steeds!

Vooraf aan mijn melding doen bij de politie had ik een gesprek met een journalist.
We waren het eens dat ik mijn verhaal niet wilde vertellen, maar hij mocht tbv zijn werk mee naar die gang naar de jeugd-zedendienst, beide maken deel uit van mijn samenleving die haar antwoorden heeft te geven. Ik maak deel uit van die samenleving. Het kwam er niet van, de uitnodiging maakte duidelijk dat de politie en ik een verkeerd tijdstip hadden afgesproken, Deetmans persconferentie.
Deetman en die club van 'm maakt deel uit van die samenleving.

Op de vraag van de journalist of mijn kinderen op de hoogte waren was het antwoord nee!
Ik was geschokt door de hartgrondigheid van mijn antwoord: N E E!!
En woedend over mijn eigen onmacht in het beantwoorden van mijn (niet de journalisten) vraag waarom niet. Voordat weten woorden is is er zoveel meer nodig dan een tong, er worden teveel woorden uitgesproken zonder weten. Te veel woorden gestolen, te veel woorden geheeltd.
...
Your children are not your children.
They are the sons and daughters of Life's longing for itself.
...
zong Sinterklaas ooit.
En in Toblerone land zei eens een andere nutty professor , ik weet het zeker, zei de muis, zat er zelf bij en heb het zelf gezien,
't kan ook andersom zijn geweest.


Kruispunt 4-11-2010

Geen opmerkingen: