zondag, december 19, 2010

Dutchvile en canon 489, sub 2 Rondje om de kerk plus 4 rozen.




Ad van Luyn, de voorzitter van de Nederlandse Bisschoppenconferentie himself waarbij het onduidelijk is of hij nu een De La Salle petje of bisschopsmijter op heeft

"...
Wanneer overigens na 1983 zedendossiers vernietigd zijn, dient dat gebeurd te zijn in overeenstemming met canon 489, sub2 van het kerkelijk wetboek van 1983.
Dat betekent dat van deze zedendossiers de feiten in samenvatting en de definitieve uitspraak in volledigheid bewaard blijven. Voor zover deze dossiers van toepassing zijn op seksueel misbruik van minderjarigen, worden zij vanzelfsprekend beschikbaar gesteld aan de Commissie Deetman", aldus mgr. A. van Luyn
...
"Oud-medewerkers hebben geen arbeidsverhouding meer tot de bisdommen, al doen de bisdommen er alles aan om hen tot volledige medewerking te bewegen."



En nou ben ik me toch benieuwd hoeveel er vanavond hun bed in zijn gegaan met een dankgebed
Dank U Heer, dat alles wat ik vond dat we op de bbq mocht gooien omdat het ons privé-archief was waar niemand iets mee te maken had, gedekt werd door mannen tegenover wie ik mijn hollandse Mental Reservation had maar die als goed huisvader wisten hoe het Toevertrouwde Pand bewaard moest worden over een canoniek artikel waar ze ook nog nooit van hadden gehoord

Dank, dank, dank Boromeus. Je gedroeg je op je berg papier steeds als een Scrooge, jammer dat ik daardoor de kennis mis om te weten of je nu zou hebben kunnen lachen.
Maar wie weet of ik dat ooit nog 's mag weten over Roosje uit de Voorzienigheid en Roos uit de Goede Herder.




Dank je wel, Joep Dohmen!!
Er zijn lachen en tranen die onbetaalbaar zijn.

Geen opmerkingen: