maandag, december 06, 2010

die verdomde kaart


de gruwel van die kaart.
en ik kan nog steeds maar niet besluiten of het goed was dat de nrc dat middel gebruikte.
de ervaren ellende van het kijken erop je afvragend of hij of zij...,
het weten dat hij niet klopt, de angst van het weten het is waar, de angst en pijn van het zien van relaties waarvan je niet weet of het daadwerkelijke relaties zijn laat het in godsnaam niet waar zijn, de pijn bij waarom ontbreekt die of die, de ellende van weten na zoveel jaren, maar het niet weten of het de moeite waard was.
Bij de Bijlmerramp was het verbijsterend dat die vrijdagmiddag bij het wachten op bekend worden van de voorlopige dodenlijsten het dak bleef liggen op die sporthal. Angst kun je ruiken. Kleedkamers die niet stonken naar sport maar de angst van vers opengetrokken blikken slachtofferhulp alleen te verdrijven door Tinga soep Sneeuw op een dak schijn je ook te kunnen meten. Bij zo en zo veel dondert het zaakje in. Hoeveel angst kun je onder een dak samenballen? En in gedeelde ogen?
Zeg me dat het niet waar is....
Ik wou dat ik mijn antwoord had op die vraag of de nrc die kaart had moeten gebruiken.

Geen opmerkingen: