zondag, december 19, 2010

archieven en helden.

Citaat van een van die kennelijk - maar niet door enig hersenwerk - gestoorde "katholieken" niet in staat zelfs maar te zien wat de Paus daarover te zeggen heeft.

Mijn held van vandaag is archivaris Peijnenburg van het bisdom ‘s-Hertogenbosch:

Deetman mag komen, maar hij krijgt niets. En in het archief vindt hij niets meer.” Peijnenburg vertelt onomwonden over het vernietigen van het geheim archief door Bluyssen, de handelwijze van Diepen en het geheim archief van Ter Schure. Ook dat is er niet meer. “Deetman kan komen wat-ie wil, hij zal niks meer vinden.”Is het niet jammer dat al die documenten weg zijn? Peijnenburg: “Nu misschien wel, maar wie had kunnen denken dat zoiets naar boven zou komen? Ik vind het zelf overigens niet jammer.

Mij heeft nog niemand iets gevraagd, maar wat ik weet zeg ik toch niet. Terwijl ik over een uitstekend geheugen beschik”.

Geen opmerkingen: