zaterdag, februari 14, 2009

Flappie's steekselpap uit Ieper.


Wie ziet nog brood in het lichaam van Christus?
Geplaatst door Theo Borgermans op zaterdag 14 februari 2009 om 14:30u (Bron: Concentra)
TONGERLO (RKnieuws.net) - Hoe zou het zijn met de hostienijverheid?
...

"Hosties bakken is toch nog iets helemaal anders dan aan de band staan, zeggen Ilse Verstappen uit Olen, die nu bijna 3 maanden hostiebakker is, en Annie Janssens uit Veerle (Laakdal), die met de verhuizing van Veerle naar Tongerlo is meegekomen en al 9 jaar hosties maakt. De twee ’leken’ werken er halftijds. En ook twee jonge broeders hebben een parttimejob in de hostiebakkerij.

"Je haalt veel eer uit dit werk", zeggen de dames. "Je doet een goed werk." Ilse wist al als jong meisje dat ze ooit ’iets met hosties’ zou doen. "De mensen zeggen me ook: nu heb je een baan gevonden die je op het lijf is geschreven, Ilse. Als ik naar de mis ga, en ik weet dat de hosties van bij ons komen, dan ben ik toch wel trots."




Da's nou toch wel een heel rap antwoord op een gebed bij een overweging tot wijzigen van een wapenspreuk: Heer dank voor mijn katten, ik wil zo graag een valse hond.


Heer, u schiep de tijger en het hert,
U bepaalde wie en wat ik werd,
maak ik van Uw wereld een woestijn
als, ja als ...

Dit jaar maar niet naar Ieper.
En mocht er eens een moraaltheoloog langs komen die niets te doen heeft, laat die me dan vooral eens vertellen of dat nu wel of niet een zondige gedachte is!

A muhler p'ra ser muhler
deve-se chamar Maria
a rosa para ser rosa
deve ser de Alexandria.


Dank U Heer, voor die zoen van Alexandrie!

Geen opmerkingen: