donderdag, juli 15, 2010

Brief aan Sinterklaas

Lieve Sint, verontschuldigt U mij indien ik U lastig val - in ruil zet ik graag mijn schoen en een paar wortels - maar er zijn een paar dingen waar ik met mijn kop niet bij kan.


1. Wat betekent mbt. verjaring (in ieder geval) het VN kinderverdrag (1989, Nederland 1995) voor (vroegere) slachtoffers?

oftewel: vervalt het VN Kinderrechten verdrag ingeval de ouder slachtoffer is van kerkelijk (seksueel) misbruik?
En wanneer dat niet het geval is:

wanneer gaat de verjaringstermijn dan in?
En voor welke generatie slachtoffers dan?

Lieve Sint, de antwoorden onbreken in het grote groene boek,
om dan maar met het simpelste te beginnen:
Het opheffen door de Kerk van U is dankzij de middenstand, het minderhedenbeleid en het COC niet zo'n probleem gebleken,
maar wat betekent de afschaffing van de burka voor de geloofsvrijheid van het kind van de burkadraagster?

Het slachtoffer van rooms katholiek (seksueel) misbruik zijn voor de geloofsvrijheid van het kind van dat slachtoffer?

ipv een Mercedes






aanvulling 13.08

Antwoord 1 van Sinterklaas:En ook hierop blijkt zojuist , bij onbereikbaarheid van het DCI, i.t.t. Hulp en Recht, de (Jeugd- Zeden)Politie Amsterdam wél een antwoord te hebben.





Dank U wel, mijnheer Trimbos, met een kusje van Mathilda.
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet!

Geen opmerkingen: