dinsdag, mei 18, 2010

Diarmuid Martin to the Knights of Columbanus



in geval van hooikoorts

Catechesejuf laat foto Vangheluwe verscheuren
Geplaatst door onze redactie op dinsdag 18 mei 2010 om 15:25u (Bron: HLN)

WEVELGEM (RKnieuws.net) - Een catechesejuf uit het West-Vlaamse Wevelgem heeft haar communicantjes een foto van bisschop Roger Vangheluwe laten verscheuren en bespugen.

"De foto zat in onze catechesemap en al jarenlang vertel ik over die man", zegt de vrouw. "Dit jaar, na alles wat er gebeurd is in die pedofiliezaak, kon ik dat niet meer opbrengen. Ik heb de foto uit mijn map gehaald en in de vuilbak gekieperd. Aan de negen kinderen die bij me waren, vroeg ik ook de foto te verwijderen. Sommigen hebben hem inderdaad verscheurd, ja. Dat was buiten mijn wil om."


Sommige ouders reageren verontwaardigd op de actie van de catechiste, anderen vinden het prima. "We zouden het erger gevonden hebben als ze de zaak had doodgezwegen!"

Geen opmerkingen: