dinsdag, november 08, 2011

Dit is een mededeling aan 5 meiden waarvan ik vind dat zij gehoord moeten worden door de Heer Stevens van de Commissie Stichting Beheer & Toezicht i.z. Seksueel Misbruik in de R.-K. Kerk in Nederland,én door de Commissie Samson, Justitie.
Ik heb geen idee of 1 van hen een melding heeft gedaan of een klacht heeft ingediend. Dat is mijn zaak ook niet.

Wat mijn zaak wél is is het hebben van deze mening over wat er met deze 5 meiden in Driehuis is gebeurd en nooit, nooit, nooit had mogen gebeuren.

Het seksueel misbruik dat in het verleden is gepleegd is niet alleen gebeurd in de vorm van pedofilie of welke vorm van man(nen, kinderen/jongeren) relaties dan ook.

Henny S., Y.v.d.M., Liesbeth K., Maria M., en Joke R. op ieder van jullie is in Driehuis sexuele agressie en geweld toegepast die -ook voor Driehuis - disproportioneel was en niet verzwegen mag worden, ongeacht wat welke club dan ook daarover aan definities bedenkt.
Het was misdadig!

Ik hoop hartgrondig dat jullie nog in leven zijn, dit ooit zult lezen en hier over na zult willen denken en besluit of je hierom hierover met mij kontakt wilt, zelf of via een (juridisch) hulpverlener.
(wat natuurlijk ook voor mogelijke kinderen van deze vroegere meiden geldt.
We vinden ondanks alle internetgedonder wel een oplossing over hoe we fatsoenlijk en met respekt kontakt kunnen hebben indien iemand van jullie dat wenst).

Ik zal het Congregatiebestuur, die Stichting, de KNR, het bisdom Haarlem als de Commissie Samson hiervan op de hoogte stellen en jullie namen doorgeven, zonder op de situatie in te gaan. Dat is - behalve op jullie verzoek, niet mijn zaak
Dit melden en zorgen dat ik op de wens van ieder een van jullie via een van die clubs gevonden kan worden wél.

Inez

Geen opmerkingen: