dinsdag, augustus 28, 2018

Gevalletje Sinterklaas

Wat die nuntio-man heeft gedaan is meer dan ernstig en buitengewoon smerig!
Zo, die conclussie is er dus.

Misschien  zou je je als wereld dat Guatanamo wel moeten opkopen voor dit soort terroristen:
afvoeren in een dwangbuisje  opsluiten en de sleutel, nou niet helemaal weggooien, hij mag best gevoerd worden en net zoveel potlood en papier hebben als hij wenst en meer van dat soort zaken waar ioemand behoefte aan kan hebben of krijgen, maar: dwangbuisje en weg.

Ik heb de overtreding van majesteits schennis altijd een volstrekte idiotie gevonden, zolang die majesteit tenminste niet enig fysiek risico loopt
maar dat is bepaald niet wat die man heeft gedaan!

Die man heeft - en zeer welbewust ! - met zijn tengels aan de Rechten van ieder van ons gezeten.

En ik heb mij een flink deel van de dag lopen afvragen hoe het met dat meideke zou zijn, toen, in Jordanie tijdens een pauselijke mis. En wanneer je dat doet is dat nog een knap trieste bedoening ook.Die vraag zou ze  - ze zal nu misschien wel een jaar of 20 zijn - nog in Jordanië wonen is onstuitbaar, en da's knap beroerd.Maar maakt het des te dringender en te willen fluiten om dat dwangbuisje, Jongens, enkeltje Guantanamo, één!

Dat bekkie, zelfs dat lijfje, met  niet gespeelde plezier van dat grietje met dat portret boven haar hoofd tijdens die pauselijke mis.... Ze was prachtig !! En ja, natuurlijk kan er best een of andere zot dat urm dat plaatje hebben gegegeven om een mooi plaatje te maken, dat schijnen ze nu ook geprobeerd te hebben met de hand vanie paus over het koppie van een koter met fles - schattig, schattig decorstuk met verkeerde leeftijd - maar dan nog stond zij daar in die combinatie eenn hele hoop plezier te hebben en dat aan de wereld te laten zien ook. Gelukkig wel, daardoor zag ik haar ook en was ik en niet voor het eerst ook vandaag blij met 'r.

Ik had haar nodig, na die viespeukerij van de vieze vingers, geweldadige klauwen is eigenlijk beter, van die nuntio. .

Nee, ik ben geen paus fan en ja ik ben behoorlijk geschokt door een aantal zaken in dat Dublin  en dat vliegtuig terug. En laat iemand iemand in vredesnaam de barmhartigheid hebben om mocht ik ooit met wat dan ook maar in de verste verte - op zelfs heel dichtbij - zelfs maar lijkt op een pausfoto boven mijn hoofd te staan zwaaien - voor mij een dwangbuisje te laten aanrukken,
Maar in dat weekend waren er mensen met kinderen. Of vroegere kinderen.

KLIK
Er waren mensen die daar heel hard hebben gewerkt. Om er blij mee te kunnen zijn, of er blij mee te zijn dat zij er de pest in konden hebben, organisaties met eisen en de lol van het Weteringscircuit- wat zijn we met zijn velen hu en we hebben er de buik van vol  -  en zelfs winkeliers,  en ook Andrew zal
de enige niet zijn geweest  die in vrijwillige ballingschap ging en andere selfie-spaarders.



En ik was óók, hoewel ik me hartgrondig had afgevraagd of ik dat wel wilde. Ja, zeker wilde ik dat. en niet omdat het toch regende.

De schoonheid van Goghs  "met mijn vlaggetje, mijn hoedje en mijn toeter"

En daar hoorde en hoort dat nuncio-mannetje niet bij!
Integendeel.

Het is verbod op de kwaadsprekerij van de opgeblazen kikker, die joodse wijsheid over roddel en  de moord op drie personen, met de walgelijke timing en plaatsbepaling waarom een terrorist een markt nodig heeft.

Mislukt, eikel! Ober, één dwangbuisje voor mijnheer, graag, één en laat dat bord voor zijn kop maar zitten. Hij was al stekeblind.

En die paus in dat vliegtuig?
Gevalletje sinterklaas en chocola met vellen
Leg een Argentijn die na terugkomst van een congres over families demonstreert verbijsterend weinig te weten over families in Europa maar  's uit waarom het keteltje de pot verwijt dat ie zwart ziet.
KLIK

  [29-8: kennelijk noodzakelijke correctie aangaande argentijnen in de zwijgende orden ]                                         


Maar het is natuurlijk al wél een flinke stap vooruit dat er nu eindelijk uitgesproken is dat je géén doodzonde bedrijft wanneer je wel iets wilt weten. Maar hoezo wist hij dat niet?

MensenRechten kúnnen je niet ontnomen worden.Dát is Godsonmogelijk.
Religies wél. En dat is maar goed ook.


Euphrasia Pelletier, Vaticaan

Geen opmerkingen: