zaterdag, augustus 04, 2018

Boingggg ! Hanggeraniums en strakblauwe Oostenrijkse lucht. Desi's negerzoenen in Laetitia's busje







Volgens Nies heeft zij vooral washandjes, handdoeken en gastendoekjes genaaid van Seahorse, een merk destijds van het Almelose Ten Cate. "Stikwerk. Lusjes en het label er aan naaien. Dat soort werk bijvoorbeeld." Dat het Seahorse was weet ze zeker. "Dat beeldmerk met dat zeepaardje vergeet je nooit meer. Seahorse werd verkocht bij de V&D. Ik heb die winkel altijd gemeden."




" ...
Het archief van één grote textielonderneming, Nijverdal-Ten Cate, is een samenvoeging van een twintigtal Twentse textielarchieven. Er bestaat een beperkte toegang op het archief in de vorm van plaatsingslijsten, die zijn opgesteld door de afdeling documentatie van het concern Nijverdal-ten Cate. In het kader van de opleiding aan het Nederlands Instituut voor Archiefonderzoek en -onderwijs/Stichting Archiefschool is ervoor gekozen om het archief van de N.V. Koninklijke Weefgoederenfabriek (v/h) C.T. Stork (K.W.F.), een onderdeel van het conglomeraat van Nijverdal-Ten Cate-archieven, als pilotproject te bewerken. 
..."

Had ik nou maar beter opgelet, had ik nou maar opgelet i.p.v. uit het raam zitten kijken of die Johannes nou al uit was en hij langs zou komen op die buikschuiver.....onderweg naar zaterdag en weer een dag V & D
Je weet maar nooit!
Misschien had ik dan wel een tic van economie kunnen krijgen.
Had mij én Pa Heertje dat effe goed uitgekomen...i. p.v. nu volstrekt zinloos mijn kop te breken op dat wat ik toch niet kan. 


Wie weet, 'k had wel geniaal kunnen zijn ....
Of weerkundige.
In Jumbo's Oostenrijkse luchten
Bron

Geen opmerkingen: