dinsdag, januari 31, 2017

Vruchtensalade in aardbeiensloffen; Amsterdam. Driehuis en Blauwhuis






klik








Banaan, banaan Blauw-Wit staat bovenaan
Citroen, citroen Blauw-Wit is kampioen




De acclamatie echter was nogal verdeeld
Want alle mannen wreven in d'r handen
Alleen de dames uit de buurt, vooral de middelbare dames
Riepen luidkeels "schande"
En toen een entousiasteling het voorstel dee
Om elke maand een wedstrijd te gaan rijden
Toen is dat afgeketst omdat de vrouwen dreigden
Zich gezamelijk te laten scheiden

Maar toen het jaar daarop de dameskrans besloot
Een honderdjarige te gaan eren
Van wie men wist dat het zijn allerliefste wens was 
Om alsnog te emigreren
Toen sprak die mooie meid "we sparen met z'n allen
Voor een vliegreis en die bied ik aan"
Toen kregen alle dames rooie vlekken in d'r nek
En dachten "oh hoe moet dat gaan"

Zou ze het doen, zou ze het doen
Dat was voor iedereen de vraag
Geeft ze hem een zoen, geeft ze hem een zoen
Geeft ze hem de volle laag
Ze gaf hem een zoen
Van afgunst zagen alle mannen groen
En blozend zei die ouwe
"Kon ik je maar trouwen
Want wat heb ik aan die poen
Enkel en alleen die zoen, die zoen, die zoen
Daar was't me om te doen"


De dames van de krans die voelden toen een lust
Tot moorden in hun boezem wellen 
Maar konden in hun zwakte niet veel anders doen 
Dan driftig hun vriendinnen bellen
De week daarop besloot toen elk actiecommite
In elke dameskrans
Als er iets in't openbaar te geven viel 
Dan kreeg die mooie meid geen schijn van kans

Alleen de burgemeester, 't was een vrijgezel,
Was stekeblind dat vaker voorkomt
Die sprak " die asfaltweg die straks wordt aangelegd
Als het koninklijk besluit er door komt
Die zal ik openen maar ik zou het enig vinden
Als die mooie meid het met me deed"
Toen dacht het hele commite "ojeeminee
Als zij nou straks d'r plaats maar weet"


jaja

Geen opmerkingen: