zondag, januari 22, 2017

10 Euro in de put! Vitusdans van mooi Volendam antwoord op het carbonnetje




Het was de beste diefstal ooit!

Wat jammer dat mijn ouders nooit zullen weten en godzijdank ook nooit hebben geweten ook
wat zij mij cadeau hebben gedaan met die moedervlek op mijn buik!

God heeft humor
en wij zijn arme schepselen moeten het maar doen met stukkies papier.
Al dan niet gejat uit een verwarmingskelder

En dan is er zo'n kinderrechter: tadaaaa de gezagsvoorziening

Een van de dingen waarover ik mij diep schaam over mijn werk is de volstrekt onacceptable stompzinnigheid van het ooit eens voorover slaan op tafel van het lachen,

Maar ergens tussen Den Helder en Amsterdam (of hilversum? snap ik nog steeds niet, maar dat zal wel aan diezelfde Vitus liggen, die waarschijnlijker inmiddels in Haarlem danst) ligt een papiertje waar dat liedje op staat.  En dat is in tijden van weer 's zo'n een aanval van "moet je toch eens gaan opzoeken, meid,  ja maar niet nu, wat mot ik in vredesnaam met die muizen" een heel goed gevoel, mischien wordt ik nog wel 's oud genoeg om de oplossing voor het vraagstuk wat mot een mens met muizen op zolder te vinden, zo niet...namens de belastingdienst: Gij zult niet jatten.
tadaa Uw archief, cadeautje van Hare Majesteit: gezagsvoorziening over gezagsvoorzieningen;

Ik vind het eigenlijk ook wel een heel goed idee dat diezelfde rechter beschreven in dat gejatte papiertje bij wat hij (zij?)  heeft aangehoord met diens tafel vast niet die stompzinnigheid uit zal hebben gehaald die ik op de mijne wel uithaalde, simpel: ik kon niet anders. Ook al had me dat toen m'n kop moeten kosten.

Maar eigenlijk hoop ik dat iemand ooit plat over een tafel is gegaan bij wat er op die papiertjes staat.
En de rang kreeg die hem of haar daardoor toekwam.

Zo'moment dus om hartikke blij te zijn met wat ik van Prof. Wolters kreeg,
Ook als ik over tafel wilde gaan!
En ook dat is een heel goed en mij nu heel dierbaar weten.
Jammer dat hij dat nooit heeft geweten
hoewel ...

wat rest,  is het weten van een ponem dat doorslaan nu eenmaal lastig te digitaliseren kan zijn.







Geen opmerkingen: