woensdag, augustus 07, 2013

Lieve Mafkees, malle joker

Een of andere klootzak heeft vanmorgen mijn fiets gejat !
En niet zomaar effe gejat: nee voor de deur van het ziekenhuis !

Of  beter, niet echt voor de deur van het ziekenhuis, want daar mag je natuurlijk niet roken dus als je dan zo nodig moet wordt je geacht je fatsoen te gebruiken en zo'n metertje of 10 verderop dan pal voor de deur je hersens te gebruiken en je op een van die keurige bankjes die daar dus voor zijn  jezelf af te vragen wat ben ik eigenlijk voor randidioot?  voordat je langs een aantal waarschuwingen en verboden!!  signalen en een speciaal  aangelegde putje : viezerikken hier, viezerikken hier  al dan niet weer richting deur mag.
Het de junkenhoek met bankjes is keurig neutraal gehouden, je kunt tenslotte ook kapot het ziekenhuis uit komen en heel erg hard een sigaret nodig hebben, en dan is dat dus niet de meest handige plek om iemand - oen! - om z'n oren te slaan. Dat hebben ze veel handiger aangepakt : biedt uitzicht op U kunt weer wegrijden, achter het parkeerterrein en naast het fietsenparkeerterreintje dus....

Met een bus een redelijk end sjokken verder niks in de buurt, zelfs de redelijke maar veel te dure koffietent zit binnen, dus kan niet missen: overduidelijk, daar heb je alleen iets te zoeken wanneer het om het ziekenhuis gaat: in of uit, iun welke hoedanigheid dan ook. 

Iemand die op die plek een fiets jat is dus een onwaarschijnlijke klootzak!

En ik een grote sufferd !

Een acute aanval van PTSS  en een hartstikke lastig waslijstje van pest-zaken die me naar m'n strot vlogen, zodat ik mijn handen gebruikten voor mijn hersens en een sigaret voor dat ik verder kon in plaats van mijn hersens en het fietssleuteltje.

En onderwijl weet ik nog steeds niet wiens PTSS het nu eigenlijk was.
De jouwe of die van mij.

Jouw schreeuw:, klaar is kees, afgelopen over en uit, of de mijne.

De mijne wordt gedekt door 't ziekenfonds en eigen risico
En met een beetje pech betaal jij die van jou zelf, want heb je toch geld over en koop je je eigen recht op klaar is kees, afgelopen over en uit.

Ik had in ieder geval dat shaggie nodig vóór ik naar binnen kon om mijn volgende stap op dat verdomde geitenpad van kees te kunnen zetten, en die moest ik dan nog 's bietsen ook, shag thuis liggen  en een onverhoede aanval op die strot van me, terwijl ik mijn kiezen nog even hard nodig had.

Kwestie van dóórzetten kees! Van hooi en nuchter blijven en natuurlijk is het stom dat sleuteltje erin te laten zitten, er zijn, net als bij je hondje in de magnetron stoppen tenslotte ook  grenzen aan wat je van zo'n prachtig slot mag verwachten, maar ik stond toch even knap stom te kijken toen ie weg was: ben ik nou gek? was ik zo in de war? wat natuurlijk ook  niet de handigste vraag is  natuurlijk, zeker niet als het ook nog 's stevig plenst als je weer buiten komt, maar op zoek naar mijn sleuteltje. voelde ik nattigheid al nog voor ik buiten stond.

Maar voor dat soort vragen, kees, hanteren we het steunbewijs; mits die beveiligingscamera's tenminste werken.
En wanneer die dingen het niet doen gaan we over tot de logica van de verzekeringenmaatschappij: waar is Uw sleuteltje??  want tja wanneer U niet als goed huisvader .....

Goddank stond er een verdomd goede huismoeder buiten, kees....
In de junkienhoek en in staat te zien dat shaggie wat ik toen heel hard nodig had en aan haar moest vragen inderdaad heel hard nodig was, ook bij rokers bestaat er nog steeds een onderscheid.
Ik kreeg zelfs 2 sigaretten van haar.
Die ene om wat ik zelf al zei wat ik effe nodig had, die ander voor haar woede, over haar fiets, met kinderzitje en al gejat een jaar terug en de gevolgschade, haar blijdschap én die van haar zoon  met die fiets gaf mij die tweede sigaret.

Bij het me realiseren dat ik niet eens naar de politie kon lopen om diezelfde blijdschap zelfs al heb ik mijn fiets niet meer op die manier nodig maakte het nodig maar even verder op te gaan zitten, brullen die je niet op ziekenhuisvoorpleintjes, zeker niet in de junkenhoek....   Hoe neem je afscheid van het werk van een fietsenboer die zei kom 'm volgende week of zo maar betalen, probeer 'm eerst maar 's uit en dan kijken we wat er nog aan moet gebeuren waar ik zo hartstikke blij mee was geweest, dokter ?

Ik kon er niet eens mee naar de politie.
Niks illegaals aan de koop, maar hoe beschrijf je een gejatte fiets die je nog niets eens betaald hebt?
Bromsnor:  wat was het voor fiets?
Antwoord: een prachtige, je herkent hem aan z'n linkerrem, die maakt me toch een lawaai, maar welke kleur die nu had??? Zwart met wat groen, geloof ik, maar dat kan ook blauw zijn geweest....en mijn mand zat voorop. Hoezo merk? Had ie een merk dan? Hij had wel een licht, maar niet zulke goede banden als mijn vorige, daarom trapte ie ook veel lekkerder. Waarom dacht U dan dat ik er zo blij mee was geweest?
Of ie verzekerd was? Nee schat, hij is nog niet eens betaald, maar er zaten wel hele goede sloten op, eentje thuis laten liggen, want die rammelt zo....en dat werkt niet tijdens bergetappes. 


Maar die rokende moeder met kinderstoeltje afhankelijk wurm die zij zoon noemde doorbrak dat ziekenhuismededogen-privacy, kwam even later naar me toe en gaf me een tientje, hier dan kun je tenminste ergens een bus naar toe nemen  of een kop koffie met een sigaret ergens,  sterkte meid,  dág.

Ik heb vorige week Ganzevoort even gebeld,  ik wist het niet, Mafkees,
Ik was blij dat ik 'm lastig mocht vallen, maar kreeg 'n lastig antwoord .
Knappe man.



Heb je het nieuws gelezen?
Heer Punt wil de 40 miljoen van het Maagdenhuis !
 
Dat ze over hielden van toen de Amsterdamse wezen lieten uitstierven, wat zoi'n klap gaf dat ie bij Samson nog nadenderde.


klik
  Hij vind ze niet katholiek genoeg. 't Was 400 jaar katholiek Maagdenhuisgeld, nu opgeeist in niet zomaar effe een zaak, niks d'r van: kort geding !



Ja, die Punt ja, met z'n kanselier

Zou een geweldig team op de kermis zijn:
kansen, kansen, kansen,  mensen, de ene keer beweren we dit en de andere keer dráaien maar

Ja, die Punt
Die met die spontane marine-blaffer  die zo te lijden had dat hij dacht dat hij mocht blaffen omdat hij  niet begreep wat mijn domme vraag over legeraalmoezeniers en een legerbisschop met misbruik te maken had . Die Punt ja, met z'n publiciteitschef Peters die het ook allemaal zo goed wist omdat hij op kostschool had gezeten en ook wel 's heimwee had gehad. Juist , ja, die Punt van dat post mortem de hemel uitschoppen van hem wiens naam niet meer genoemd mag worden.

Ja, inderdaad die Punt van die club die zo barst van het geld dat een paar weken terug bij mij - weliswaar midden in de nacht, maar toch - de knap luxe gedrukte  bidprentjes ervan - en in enveloppe,  he -  door de brievenbus gegooid werd.  


En nou mag jij 3 x raden wie er bij bij de rechter zat !!!
Ja,  inderdaad, je mag door voor de ijskast: 't was inderdaad die vingerkluivende rector van mijn drietrapsraket die toen hij hoorde wat er aan de hand was tot mijn stomme verbazing opstond en de deur open ging zetten. En nadat hij had bedacht dat hij eerst met zijn collegae docenten moest overleggen - ik had ten slotte gezegd dat ik aannam dat ik voorlopig nog maar even niet zou deelnemen aan de eucharistievieringen maar aannam dat ik, naast de gezochte hulpverlening, dat met de toegezegde hulp van het hiertoe speciaal bestaande Hulp en Recht waarmee ik al contact had  wel zou kunnen oplossen en dus over mijn  misbruik -  "o, U bent geslagen "   met hem niet wenste te praten -   maar nooit meer contact opnam of aanwezig was. 



Ben blij dat jij niet fietsen kan.
Ik ook niet.

Dag Mafkees, dag malle joker, aai op je kop.
Ik ben vooral blij dat ook jij  nog steeds wat te willen hebt!


Geen opmerkingen: