maandag, maart 19, 2012

Bosbeek en kinderen van foute ouders; schietschijfbokken


werk in uitvoering tgv aan openbare archieven opgelegde auteursrechterlijke beperkingen door
het Haarlems Dagblad een krant met een merkwaadige kijk op de verkoop van vis en informatie die wel om verhalen (en op grond van historische gronden publieke middelen) smeekt maar vervolgens om kennelijk commerciele redenen meent dat de historische informatie niet zomaar publiekelijk ter beschikking gesteld kan worden
Welk idee ik natuurlijk graag zal wijzigen zodra iemand bekend maakt door die krant betaald te zijn, al is het maar met een amsterdams uitje.

"huishoudende politieke delinquenten" Bosbeek


Bij een telefonisch gesprek, toen ik daar aan toe was maar de VPRO uitzending al een paar jaar terug, had ik - conform mijn beste eigenschap waarvoor ik god in de hoge op mijn blote knietjes nog steeds dankbaar ben - het idee dat ik gewoon even op kon bellen en kon vragen naar waar ik informatie kon vragen hoe dat nou zat met die gejatte oorlogskunst van Lily Gutmann moest ik dan ook eerst braaf luisteren naar de politieke correctie toen ik duidelijk maakte dat ik als minstens 4e generatie - grafstem: jouw moeder danste de Hokey Pokey met de zwarte kok van de Canadezen en ook de nonnen hebben dankzij hun familiaire offer als Gods bruiden en vermoed ik inmiddels ongetwijfeld ook de Stille Omgang altijd alles geweten over het verschil tussen hun goede families en die van de kinderen in huis - kind van foute ouders en moeder van de vijfde generatie - ja schat, jouw vader schoot op die schietschijfbeesten uit Artis en was de mooiste vent ter wereld maar dat mag je om een of andere reden alle 2 in een dierentuin niet enthousiast hardop roepen - op zoek was naar wat meer informatie over Bosbeek.
Waarmee bewezen is dat - wie het dan ook moge zijn geweest - ook diegene een prachtige stoep zo gul als een schoot voor kinderen bouwde.

Moge je schoot zijn als een
voor generaties door zon overgoten warme stenen stoep

Geen opmerkingen: