zondag, mei 08, 2011

8 mei-verklaring Observatrix












uit de tekst" zondag 8 mei 2011
8 mei-verklaring Observatrix over rubriek Sentire cum Ecclesia

[...]
Wat mij tot heden niet heeft bereikt was een reactie van de bisschoppen. Dat was voorspelbaar en passend bij de wijze waarop ik de afgelopen 35 jaar ben behandeld. Vanaf hun hoge troon bepalen zij wie en wat wel en niet relevant is. Wat ik deed had zelfs een zodanig effect dat de plaatselijke bisschop mijn vader z.g. niet eens heeft gefeliciteerd toen hij na een levenlang afsloven voor de Kerk werd begiftigd met de hoge pauselijke ridderorde van sint Silvester terwijl het bisdom als dat bij anderen het geval is, zelfs persberichten uitgeeft. Daar heb ik verdriet van want ik weet hoe diep dat mijn vader heeft gegriefd, ook al zei hij zelf dat waardering geen betekenis heeft, wanneer je die alleen krijgt als je bereid bent als prijs daarvoor waarheid en recht te offeren.
[...]
Het trekken aan een dood paard is des te onverkwikkelijker als dat paard al enige tijd ligt te rotten. Het is een uiting van domheid en hoogmoed te pogen enige verbetering brengen in de Nederlandse kerkprovincie die”kuis verrot is’ en niet zelden tevens “onkuis verrot”.
[...]

Met vriendelijke groet,
in Christo,

Erica Schruer.

Geen opmerkingen: