maandag, juni 19, 2017

Amice, hoe eet de burgemeester van Weeeezel ? "De professor zegt het zelf"

Clique





















Lieve heertje, laat me lang genoeg leven om de memoires van Marit Monteiro te mogen kunnen lezen- en dat mag no best voorlezen zijn ook indien dat gepast is.

Maar god wat ben ik benieuwd of die professor zal hebben geweten dat hun boek deel uit heeft gemaakt van het verweerschrift op aanklacht van die nonnen?

PDF bijlage: het kreng deugt niet !

En mag er dan een bijlage bij van één van de vroegere Voorzienigheid Driehuis-paters - ik heb er daar maar 2, en het was de laatste -  liefst met kopietje van de klacht die hij uitschreeuwde te hebben ingediend en waar "Dokter drs Kneppers het ook hélémaal mee eens" was.

Kennen we in ieder geval 2 boze brieven  uit één archief die hoogst waarschijnlijk  verdwenen zijn.
en da's nou jammer!  Ik neem tenminste niet aan dat iemand, niet voorbereid op zo'n gesprek, en zo'n jaartje of 30 later, het bestaan van die brief schreeuwend uit zijn mouw schudt.

Dus die brief zal wel verdwenen zijn.
De andere ken ik wel,

Keetelaar  is met dat waarschijnlijke verdwijnen vast gelukkig mee geweest.  Dat spijt mij, Lucienne,

Die ander brief ging over jou;   jij stond in het gat van de deur en ik schreef hem -
BRON
"aan moeder overste" - geen idee of Laetitia dat ook inderdaad was - antwoord op je mededeling over je ontvangen marsorders. .Maar zíj was de baas, en wij eisten Lucienne

De brief van pater 2 was over Germana. En die was aan het bestuur, zo vertelde hij. Nee, dat is niet waar, dat schreeuwde hij uit ! Net als - op mijn gesputter op zijn geschreeuw-  over zijn medaille: of ik wel wist - nee, natuurlijk wist ik dat niet dus - dat hij een medaille had gekregen?

En ik?
Viel van mijn krukkie van die waanzin.
Gelukkig wel!
Ook al had in die jaren de nodige katholieke volslagen idiotie al meegemaakt.  Ik dankte er het benul aan een hotemetoot te bellen:  neem me niet kwalijk hoor hoor, maar u schijnt een hoop van die kerk te snappen, kunt u mij uitleggen wat daar gebeurde, waarom ging die man in godsnaam zo te keer? "
En dat kon ie dus.
En ik zette m'n krukkie weer in elkaar en ging door met waar ik mee bezig was.

Dit was nog vóór die Deetman ellende, gelukkig wel.

Dus ik had niet het flauwste vermoeden dat het nog véél krankzinniger kon.
KLIK
Maar ik vrees dat degene dat antwoord en de wijze waarop inmiddels ook niet meer zal kunnen geven.
Net zo min als ik die vraag (en anderen) hem (en anderen) ooit nog zal kunnen stellen.

Maar dat antwoord op die vraag of Marit Monteiro (c.s.) nou ooit zal hebben geweten dat hun boek "de professor zegt het zelf" een PDF - bijlage zou worden?
Ja, dat wil ik inderdaad weten !

Beloofd: dan mag ook hij z'n medaillle houden!
Ik koop wel een kangeroo.
Of een wasbeertje !

Maar ja zeker, het is een slechte zaak dat die 2 brieven waarschijnlijk uit dat archief zullen zijn verdwenen.  Domme, domme nonnen. En hun domme, domme  hagiografieschrijvers.




Geen opmerkingen: