woensdag, februari 01, 2017

Germana's pestbloknootje en de geuniformeerde pater; "meisjes koop niet bij joden"

Er zit een luikje dicht,
En dan kan de pater nog zo jarig zijn -  prachtig die sigaar.

Maar zolang dat luikje in mijn bovenkamer nu  dicht zit kan ik inmiddels niet veel anders dan naar die kennelijk dus jarige priester zitten kijken en 2 velletjes papier zien.

En heel langszaam aan - en eigenlijk ook wel tot mijn verbazing - iets van  beginnende blijdschap (is het dat?) zo ergens diep weg  achter in mijn buik daar weggestopt tegen mijn - welk ruggegraatbotje zit daar ook alweer juf? - weten bij het staren naar die geuniformeerde man: feestje, hoera pater is jarig in een laboratoriumfilm.

Misschien is die beginnende blijdschap, aannemende dat het dat dan is, maar eigenlijk zal dat woord me voor nu me maar even een rotzorg zijn, het is dat wat je pas een tweede zwangerschap kunt hebben en dat is een overweldigend krankzinnige constatering - maar misschien is die hele beginnende blijdschap  dan wel een gieter: tijd om de Oostenrijkse hanggeraniums  water te gaan geven.

Waarom heeft die man een uniform aan, mijnheer V en D, waren de bloknootjes alleen maar op? Moesten die nog uitgevonden worden, voordat ook Germana er eentje kon krijgen waarmee ik dan naar Beverwijk moest fietsen?
Niet waarschijnlijk dat de man geen fiets zou kunnen hebben versierd, lijkt me.
Dus waarom ontbreekt - en dan notabene ook nog 's op de mans verjaardag  zo'n  al dan niet in sierlijke krulletters uitgevoerd op welk papiertje uit welk pestblocnootje dan ook - dat briefje van regent Dreesman, waarmee de man tenminste een burger-uniform kon gaan halen in dat - niet joodse - warenhuis?

Bovendien weet ik uit het Fika dossier dat nodig was toen mijn oudere broer halsoverkop bij de nonnen weg moest -  gevolg van een rammende Leonora - naar de broeders en het extra geld wat dat kostte  dat het in die tijd bepaald niet ongebruikelijk was dat de Armenraad aan mannen die uit dienst kwamen en een burgerkloffie voor hun werk nodig hadden dat zonder enig probleem betaalde.

Lijkt me niet waarschijnlijk dat die Armenraad dat dan niet deed met een jarige pater.

Oftewel: hoezo loopt die man in militair uniform?

Domme, domme verdomme  ongelooflijk domme nonnen met je opgeblazen zelfverheerlijking en je echoputten.
Hebben jullie nou werkelijk nooit kunnen zien dat dat PPI  vragen stelde?
Emmertjes water op nonnen hoofden.... tja.....
Echoputwater.

Iedere oen had je toch kunnen vertellen dat dat gevaarlijk is?
Wat had je dan gedacht dat duinwater was?
En waterfilters?

Domme domme nonnen. Je hebt je bronnen laten vervuilen !
En het verdomd om je werk te doen zoals we dat allemaal hebben te doen.

En dat rare gevoel daar ergens verstopt tegen dat rare rare botje in mijn ruggegraat terwijl mijn luikje slecht op een kiertje open kan door wat ik zie en weet, misschien is dat inderdaad wel: gietertijd !!
Hanggeraniums en Oostenrijkse luchten, 15 00 stukjes.
Die noodzaak  om dat antwoord te vinden op die vraag hoe was het in godsnaam mogelijk !

Een vreselijke vraag die begon bij Laetitia en een grote zak poepschepjes en een prachtige trap
en niet anders kon dan de kolder in de kop van de kat te worden in het door jullie in aanbidding van jezelf geproduceerde horror scenario van leugens.
en twee chreches

De leugens van de Congregatie bij mijn procedure over het verleden bij het Meldpunt RKK zijn een oorlogsmonument.
De vraag waarom bleef die slaaf op de plantage had op geen betere plek kunnen staan.




Geen opmerkingen: