zaterdag, januari 30, 2016

Belgenmop Probleemdragers en sektes.

moraal
als er wordt genaaid
kun je maar beter weten  
waar de hooiberg staat 







Nou, 't zou er wel eens naar uit kunnen zien dat ik  waarempel nog antwoord ga krijgen op mijn vraag waarmee ik - wanneer was het, 10 jaar geleden? - Na jarenlange shit, met mijn kop tegen de muur lopen en nog zo wat van dat soort bezigheden begon met een blog. En dan ook nog eens vanuit België, dus niet echt een antwoord, edoch....... 

Maar wél,  katholieke emancipatie,  in goed gezelschap natuurlijk  - neeeeee, niet die op zijn vingers kluivende  mijnheer de rector  uit Haarlem die kennelijk zo bang van me was dat ie vond dat ie zijn deur moest open laten staan en mij op een avondje dwalen door Kennemerland kwam te staan - wanneer je bedenkt dat een voormalig Iers ( dus RK) president  - niet echt de eerste beste uit een stijfselkissie -  na knap veel betrokkenheid bij de ontwikkelingen bij Ierse misbruik -  onderzoek van haar en van een mijnheer met wie zij  in haar privé leven het nodige (mag je hopen) deelt besloot dat ze maar beter een tijdje naar de VS kon gaan om dáár  aan het werk te gaan  na tot de ontdekking te zijn gekomen dat het in Ierland onmogelijk  was kerkelijk recht te studeren;

En wat  een cadeautje om dat dan uitgerekend vandaag te vinden na prachtig nieuws(brief) van de KB  temidden in een email contact in antwoord op mijn vraag waar ik - met mijn geheugen als zeef - toch een bepaald kruis
eerder zag over de scheiding van Kerk en Staat !!

Bedankt Hr. G.mede namens mijn koters, ik heb een hoop van Uwes geleerd. Al was het maar om gewoon eigenwijs te blijven: ben je nou helemaal gek, niks d'rvan !
Democratie !
En da's heel wat anders dan komma neuken en nog zo wat zaken.

Bedankt Jan, die grijns van vandaag staat me wel.




....
Maar het ergste moest nog komen. Toen het pleidooi meer naar de diepte ging sijpelde het stilaan bij mij door dat, als ik deze pleiter moet geloven, slachtoffers helemaal geen kans maken op erkenning van het schuldig verzuim. Want slachtoffers hebben zgn. ‘geen rechtsband’ met de bisschoppen. Iets wat ik niet meteen kon plaatsen. Ik ben juridisch gezien een nietsnut. Maar ik doe toch een poging hem te volgen. Als Keuleneer beweert dat in de dadingsovereenkomst de toegekende schadevergoeding volledig en alomvattend is bedoeld, dan moet ik dat begrijpen als: hier is ook het schuldig verzuim van oversten en bisschoppen inbegrepen. Blijkbaar is in het dossier Arbitrage dan wél sprake van schuldig verzuim van bisschoppen en oversten mogelijk. Maar in deze zaak kan dat blijkbaar niet?
… en de bisschoppen evenmin
En toch beweert hij enkele minuten later: de bisschoppenconferentie is louter een overlegorgaan. Zij heeft geen feitelijke of juridische macht om normen of beslissingen op te leggen, uit te voeren of af te dwingen. Jegens de bisschoppen of geestelijken of wie dan ook: kardinaal Danneels heeft geen gezag over andere bisschoppen. Nu begin ik echt te twijfelen. Heeft een bisschop wel enig gezag aangezien hij zelfs niet eens een priester kan aanstellen, dixit Keuleneer. En het is nog niet gedaan: bisschoppen zijn geen mandatarissen van de Rooms Katholieke kerk, maar zijn gewoon natuurlijke individuele mensen die enkel verantwoordelijk zijn voor de eigen gemaakte fouten. De bisschoppen hebben bovendien niemand opgedragen hen waar dan ook te vertegenwoordigen. Priesters kunnen zich dus niet verschuilen achter hun bisschop. Daarom zijn de bisschoppen de verkeerde gedagvaarde personen! Wie moet dan wel opgeroepen worden, vraag ik mij vertwijfeld af… terwijl ik mijn leeg geschreven bic snel vervang.
....
Rik Devillé

bron




RCAU


en laat ik nou toch het donkerbruine vermoeden hebben dat vogels van dat kaliber een soort architecten zijn
en wie dat niet geloven wil, die kijke maar 's maar het pak van de  2 advocaten. 

Die ene was wel van het leger des heils, maar zijn pak niet.... en toen kwam zijn baas, want die was gestuurd door zijn baas. 
en die van Pell? Bij  20. 000 per dag haal je je pak  niet bij het leger des heils. 
Maar de eerste legde het het beste uit: we deden gewoon wat George Pell voor ons had uitgevlooid. 

Verwegistan !
En lege balpennen


Een betrokkene stelde na de zitting deze vraag: ‘Door wie wordt meester Keuleneer betaald? 
Door een instituut dat niet bestaat?’ 

Mensenrechten in de kerk
Groetjes,
Rik 




Geen opmerkingen: