't Zou nog wel 's de oplossing van één van de kranzinnige verhalen over mijn jeugd kunnen zijn ook.
Amsterdammers hebben nu eenmaal 2 andere buitenlanden dan Limburgers.
Eén van de daden waarvoor die toenmalige RK kinderbescherming nonnen inclusief in het openbaar gevierendeeld dient te worden is het schenden van het Recht van een kind op familiekontakten.
Een of andere kennelijk buitengewoon met zichzelf ingenomen randidioot, hij zal ook wel professor zijn geweest daar in dat Nijmegen waar ze heel katholiek fenomenale zaken hebben zitten uitdenken zonder ooit de benodigde schop onder hun kont - ben je niet helemaal goed snik? - te hebben gehad en daarmee weet ik veel hoeveel kinderen in die RK zorg en de daarbij horende gezinnen en families naar de bliksem hebben geholpen maar ongetwijfeld een lintje hebben en vele glaasjes op hotemetotenrecepties hebben gekregen en waaraan nu - nog steeds - heel erg veel geld besteed moet worden gezien de doofpotcultuur die dit heeft opgeleverd had bedacht dat het goed voor kinderen zou zijn, waaronder kleine kleine broer en ik, een nieuwe start te maken.
Tadaaaaaaaa.
Recept: men neme een stel boeren wiens eerdere onbetaalden knechtjes (m/v), dankzij de RKK KB altijd voorhanden, kiest U maar uit, dreigden oud genoeg te worden om zelfstandig te gaan worden- gezien de verpleegprijs vanzelfsprekend hard toegejuicht door Staatsbelastingbetaler- maar pa en moe boer voor een probleem stelden: wie moest er nu het werk doen? Wat te doen met de weggevallen Staatsinkomsten en hoe geef je dan zonder balie van Centerparcs die duitse toeristen - die zulke leuke fooien geven aan het ter ere van hun verblijf en de bordjes Zimmer Frei op die maanden uitwonend doch op het perceel altijd ter beschikking staande aanwezige personeel- zelf toestemming op de vraag kan ich hier mein Keul graben en laat je dat niet over aan je buren of de rest van het dorp?
Gelukkig hadden dat soort dorpen dan een pastoor die daar dan wel weer een oplossing voor had -en een klooster met bijbehorend RK school dat toch ook moest draaien onder handbereik - zodat de kermis draaiend gehouden kon worden: kansen, kansen, kansen.
Wanneer je al die rkk zorg verhalen hoort en eens kijkt naar de correlatie van stekken en congregaties wordt je helemaal kotsmisselijk en da's dan niet van de suikerspin maar van al die kansen, kansen,kansen .voor al die Zimmer Frei zorgboerderijen. Een van de interessante onderzoeken naar de woordenschat die Ko van Calcar vergat en die toch zeker interessant hadden kunnen zijn. Ik leerde de belofte van het woord fooi in ieder geval op die manier. Het schoteltje onder een kopje had ik godzijdank nog van toen thuis nog de plek was waar je woonde, niet waar je zat en bij Artis de vraag hoe hou je je moeders prachtige pindakoek in papierenzak heel hoorde waarmee schoonmaaksters gewoon de schoteltjesmevrouw -of mischien ook wel een mijnheer, geen idee - kon zijn waarmee meisjes zonder krul avant la lettre het probleem van wildplassen konden oplossen zodat centenbakken in de kerk konden blijven en als er stokjes op schoteltjes lagen dat door de mosselen kwam.
Dus leverde grote grote broer met vrouw en grote grote broer zonder vrouw maar met ook een auto ons keurig af voor de deur bij mensen waar zij niet meer binnen mochten komen en ik niet begreep waarom die schoonzus zo huilde toen ze mij alvast mijn sinterklaascadeautje: een fotoalbum van wat was geweest gaf. Waarmee meer hersens en inzicht getoond werd in het hebberig familieeigendom van identiteit dan het volk in Nijmegen met hun RK kennis over de functie van het gezin dat hen belette t.a.v. het leven van anderen identiteit en netwerkverkoop te scheiden
Dat ze elders beloftes had moeten geven en wat dat niet meer binnen mogen komen maar dat hernieuwde zwaai maar door het raam betekende ontdekte ik pas veel, heel veel later toen ik aan het voeteneinde van haar bed mijn grafsteen op een prikbord vond en een ander een bureau had met zijn verzameling Facebook in lijstjes
.
Kansen, kansen, kansen.
De Nijmeegse randidioot had kennelijk in zijn kansen kansen, kansen handleiding ook opgenomen dat dat kansspel vooral niet uitgelegd mocht worden aan de kandidaat boffers; de woorden die erbij hoorden waren na het zwaaien ik heet nu geen tante Katrien meer maar mamma en oom Cor heet pappa.
Pleite de kans.
De 2 voorgaande keren van ze hebben ontmoet waren ze niet onaardig geweest. We hadden,weliswaar foute - van die protestanten - tantes en ooms zat, dus waarom geen Katrien en een Cor?
Maar er waren na mijn ouders nog een paar 1 stel geweest dat , tot ze ontdekten dat de tante en oom bevalling van een tweeling toch niet gewenst was en een vrucht werd afgedreven, omdat zijn zusje non was zomers pappa en mamma wilden heten. En wanneer je kinderen voor het kiezen hebt kun je dus ook na een paar jaar besluiten tot een gesegmenteerde abortus met terug werkende kracht. Wat is het meerfout van abortus, dokter? En dan graag gezien het katholieke karakter graag in het latijn.
En hoe heet de hersteloperatie wanneer het niet geaborteerde kind toch het verkeerde geslacht blijkt te hebben? Onverantwoord aanrotzooien met kinderen vanwege een kinderwens in het laboratorium der Kerk?
Geen toerist in ieder geval die mij daar ooit dat woord fooi heeft laten
weten, ik was wreed kijkend naar het antwoord op de meest voor de hand
liggende vraag van zo'n kind al weg voor zij kwamen, naar een zuster
portier die met een Ha ben jij het haar weglachte en de 2 horend bij de gangen van het kinderhuis die verboden zijn nonnenschoteltjes, eentje onder het kopje spreekkamerthee en die met de spreekkamer koekjes ernaast, tevoorschijn kwamen.
Het vervelende van grote grote broers is dat zij net als ieder ander mens krimpen.
En wanneer je nog een snotneus bent doet krimpen pijn.
Ze krompen wanneer kleine kleine broer en ik die trap op moesten en zuster portier onder het oog van de verzekering haar Zo ben je daar weer, schiet maar gauw op zondagavond 7 uur spreuk uitsprak.
Wég de karpers uit de kweekvijver, báng de blazen.
't Zal niet eens een beroerd mens zijn geweest, haar standaard welkomst-groet standaard-nons.
Familiehaat verspreid door dat klokje van 7 uur en dus waarvoor muren hekken deuren portiers en spreekkamers nodig zijn.
Het geren door de gangen naar het geweld, mogelijk gemaakt door het bestaan van trommels in broodkeukens en, zusters-portier en spreekkamers. .
De afhankelijkheid van dat geweld voor anderen die daarmee het op hun gerichtte geweld afwendden
Het genot van dat geweld.
Het vervelende van krimpende grote grote broers zijn de krankzinnige verhalen.
Cadeau gekregen van met zichzelf ingenomen RK volslagen randidioten,die nog steeds hun eigen volkomen krankzinnige verhalen willen geloven en doen geloven, te belazerd hun werk te doen liever een ander laten krimpen.
En net als er in Kerkrade een grens liep, liep die er ook ergens in Gelderland of Overijsel.
En waren er vast ook gaten, ver weg in een bos, waar je héél stiekem 3 stappen over de grens kon zetten omdat daar het prikkeldraad te duur was.
Snotneussies eerste buitenlandse reis met grote grote broers.
Eerbetonende toeteraars in Kerkrade naast het prikkeldraad 9 jaar na een oorlog, antithese van het 40 jaar na dato minachtend mensonterend
gesodemieter over foto's met De Voorzienigheid en andere tenten
waarvoor ze de meest walgelijke emotionele en juridische onzin hebben
opgehangen, een bischoppelijke kanselier zich voor leende en OLV 7
smarten waarempel met een advocaat meende te moeten smijten en waarmee het offer
van christusbruiden tot peepshow werd gemaakt - hernieuwde kinderarbeid
inclusief -met god als oppersouteneur van de vrouwen met de baard.
Moge ze daar in dat Kerkrade iemand hebben met kraaloogies en kraaienpootjes die die foto als ansichtkaart "groetjes van het MKB" volgend jaar bij de aanloop naar 4 mei als ontwikkelingshulp naar Vorden stuurt, bonnetje van de door de EU gesponserde postzegel aangeniet.
Krimpende grote grote mensen weten maar al te vaak niet hoe prachtig ze waren.
Dat is ze af genomen door het geweld van RK Zorg en een Staat die het een rotzorg zou zijn maar alleen geinteresseerd was in de prijs waardoor er koekjes- en spreekkamerkoekjes konden bestaan.
En het mij niet verbazen wanneer we ontdekken dat uitgerekend die het huidige Deetman verraad en de criminaliteit van de Kerk -nu zijn.
Laat Jacinta en Monica dan maar groots zijn op het al tientallen jaren geleden hebben geleverd van dat steunbewijs darmee hun eigen congregatie - maar bepaald niet alleen zij! - een rot schop hebben gegeven.
't Is de blunder van de RKK propaganda machine waaraan ook die Stichting Echo zich schuldig hebben gemaakt.
't Is niet wiens brood men eet, maar wiens koekjes men krijgt.
Want bij die schoteltjes hoorden foto-albums.
Die stonden niet voor niets juist daar, voorbij de portier maar buiten de kinderhuisgangen,
in dat malle kastje waarin ook de rest van de spreekamerbenodigdheden lagen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten