zaterdag, juli 11, 2009

Weer één met hersens: een overweging te krankzinning om los te lopen



Je zou er haast een rozenkrans van maken:

Hoe ziekmakend die gedachte ook moge zijn, het bedenken van goed zo, op naar het volgende tientje is toch heel wat plezieriger dan de diepe walging die ik had bij - 't lijkt duizend jaar geleden inmiddels - bij die vraag: wat moet ik in godsnaam met die smeerlapperij, hoe haalt iemand het in zijn hersens om mij de meest fantastische rechtbank psychologische rapporten over een priester (en zijn ouders) cadeau te doen...mag dat zo maar bij mij in mijn asbak liggen? Maar heregot wat ben ik blij dat ik die rotzooi in mijn asbak heb gekregen, én dat elke keer weer zien te legen van die asbak.

Prince Amor, Hoogverheven, ik weet wat ik met die troep moet... grinikken om wéér een tientje, van een krankzinnige rozenkrans; het blijkt te werken, het gaat goed!

Alweer: een jongen die zijn mond kon open doen, bij een priester.
Die zijn mond kon open doen, bij een bischop.
Die zijn mond open deed bij een priester: he Flipse...mag ik effe weten...en nu kan je kiezen...
En Flipse die wist dat hij maar beter zijn mond inderdaad kon open doen en koos...
Flipse die naar de politie stapte: ik ben een zak.
Justitie en een bisschop die hun mond weer open konden doen.

Já Flipse, je bent een zak!
Fijn, dat je hebt laten zien dat het kán. Alle kanten op.
Het gaat goed!
Ongetwijfeld ook met die jongens, en wie er verder nog maar zullen komen.
Het is een illussie te denken dat een zak die binnen 3 maanden de grenzen naar een jongen over ging, dat later herhaalde bij een ander, in de tussenliggende 5 jaar niet verder zal hebben herhaald. Maar het zijn nu maar 5 jaar hoeven wezen.

Ja Flipse, je bent een zak.
Hopelijk gaat het ook jou goed, kan het ook voor jou bij een paar jaar blijven.
Door dat krankzinnige tellen aan zo'n rozenkrans: wéér eentje die zijn hersens gebruikt.
Dan is elk tientje een hele besparing: De cost ging voor de baet uit.

Ze zouden wel eens een goede bisschop kunnen hebben, daar in Straatsburg.
Mét fotogeniek bekkie. Hij schijnt er in te geloven!
Ik ook.

En die encycliek van de paus?
Die ging helemaal niet over economie. Maar over het klimaat.
En asbakken.

Geen opmerkingen: