maandag, maart 24, 2008

Ga nog niet heen, wil nog wat toeven.
Kom,drinken wij een laatste glas!
Vriend, zoudt gij thans mijn hart bedroeven
alsof dit uur reeds Morgen was?

Ik weet zo goed wat wij behoeven.
Ach, wat ik in Uw ogen las,
het was de lust, het leed te proeven
waarvan mijn wezen nooit genas.

Voorzeker zijt gij zó verslagen
dat door te zien op groter leed
gij hoopt uw zwakke moed te schragen.

Schep in mijn wanhoop welbehagen:
voor U ligt in mijn mond gereed
meer dan de uwe ooit durft vragen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je (weer eens) jat wel graag de bronvermelding!
uit waan en weten 1944, Koos van Doorne

crispina zei

Kan zo gebeuren, he, wannner een mens denkt..
Fijn dat jij er even bij schreef wat ik op een andere site erbij vermeldde.

Enne uh, bedankt voor je aanmoediging natuurlijk ;-)
Ook jij veel succes gewenst in dat wat je dan ook maar moge zoeken, maar blijkbaar moeilijk kunt vinden.