zondag, februari 03, 2008

Gott und die Welt; gevallen vrouwen en mannen

de Heijblom, Roggel

bron: Congregatie

Uitzending Gott und die Welt
WDR Fernsehen Vrijdag 08 februari 2008, van 09.20 - 9.50

Einzelhaft und Zwangsarbeit
Fürsorgeerziehung in Deutschland
, naar verdere info

Neher: Nach dem Kriegsende hat sich die Pädagogik gegenüber den zwanziger
und dreißiger Jahren in den Heimen zunächst kaum verändert. Erst Ende der
sechziger, Anfang der siebziger Jahre kam es wirklich zu einer Revolution in der
Erziehung in Deutschland. Einer der Punkte, die wir selbstkritisch sehen ist,
dass häufig die Schwestern und Brüder ohne fachspezifische Qualifikation in den
Heimen arbeiteten. Viele Erfahrungen, die von den Kindern und Jugendlichen
gemacht wurden, liegen auch an einer Überforderung der Heimleiter und
Erziehenden. Bei allen Bemühungen der überwiegend engagierten Mitarbeitenden in diesen Jahren hat es zu lange gedauert, bis eine qualifizierte Arbeit im
Interesse der Kinder Fuß gefasst hat.


Verwegistan!


In naoorlogs Nederland lagen dankzij de propaganda de meiden in de korenschoven. Lekker warm in die koude oorlog.

1913

bron: Wezen en boefjes

waarschijnlijk tussen 1958-65, bron: particulier archief AAWL

De leugens van (progressief) RK Nederland, afgekocht met de kop van Finkensieper, afgewenteld op voormalige mishandelde en misbruikte kinderen en - inmiddels - stok oude wijfies! Als zusters , "nonnetjes", zorgeloos in hun kloosters.

Kinderen (van kinderen) en vrouwen, en een mannen kerk. mannenmacht en vrouwen!

Neher: Ich glaube nicht, dass es zur Systematik katholischer Einrichtungen
gehört hat. Es muss noch genauer geprüft werden, ob möglicherweise
konfessionelle Prägungen einen ohnehin praktizierten Erziehungsstil weiter verschärft haben. Wir werden deshalb der wissenschaftlichen Erforschung dieser Zeit mehr Raum geben und sind im Gespräch mit Hochschulen und Caritas-Experten, um wissenschaftliche Arbeiten über diese Zeit und die Folgen der Heimerziehung anzuregen. Wir schlagen auch vor, auf Konferenzen und anderen Veranstaltungen aktiv mit diesem Thema umzugehen

.......In koor: "In onze orde kennen wij geen onderscheid. Gelijke monniken, gelijke kappen. Sterker nog, wij mochten niets weten van elkaars voorgeschiedenis, opdat iedereen gelijke kansen kreeg, dochter van een ongehuwde moeder of een meisje met een strafblad." .....

Wij richtten een school voor hen op, gaven onderwijs en opvoeding in kleine groepen, want kennis gaf hun macht om het leven opnieuw en succesvol aan te pakken."Petra had intussen haar studie theologie afgerond en Trudy werd geroepen om (28 jaar) bij de congregatie in Venlo de administratie te verzorgen.

"In de jaren zestig ontdekten wij in kleine eenheden nieuwe vormen van kloosterleven waardoor wij een deel van onze zelfstandigheid konden behouden. Na het Tweede Vaticaans Concilie werd ons werk echter geblokkeerd door de leiding van de mannenkerk en de overheid begon met het onzalige centraliseren en fuseren.


Is dat duidelijk?

Duidelijk!

Vragen?

Geen vragen!

Mooi!

Dan kunnen we nu over gaan tot de garrrrroetplicht:

(bron: Paul van Vliet, Majoor Kees)

Dag,

Heilige Anthonius, beste vrind.....

7) f) Het gebruik van (verbasterde) vloekwoorden of schuttingtaal is vanzelfsprekend niet toegestaan.Vermijd zoveel mogelijk ruwe of platte woorden of dito uitdrukkingen. Ook verwijzingen, direct of indirect, naar sites waarin pornografische foto’s of afbeeldingen getoond worden zijn niet toegestaan.

met hartelijke groet.

Nederland een paar jaar verder ?

Geen opmerkingen: