woensdag, mei 05, 2021

Tip tap top de datum heeft een hoedje op

 Als je later een dame bent

Met hoog gehakte schoentjes

En  hoedjes met pompoentjes

en een jurkje van zij

denk dan ook nog eens aan mij


schreef iemand als mijn broertje, die nog niet kon schrijven


En zo ontnamen twee wurmen uit Winschoten , Jetta en Alie, mij de illusie dat mijn vader ook versjes kon schrijven

Jetta Slager werd in 1925 in Winschoten geboren, als dochter van Louiza Bargeboer en Bernard Slager. Ze woonde aan er aan de Liefkensstraat 45 met vader (die in 1941 overleed), moeder en zusje.



Dit album is van mij

Zolang ik hoop te leven 

..... is de naam door mijn ouders mij gegeven

..... de naam van de vaderlijke stam

Amsterdam is de plaats

Waar ik ter wereld kwam

en mijn oma ons leerde dat voor gedeelde rouw

je voor het raam ging staan.

Geen opmerkingen: