dinsdag, februari 07, 2012

Bisdom Haarlem en de Commissie Samson; Galileo's middelvinger op het symposium in Rome

Toch wel mooi zo'n pc.
U kunt de pot op zeggen tegen en meer dan hartgrondig menen tegen kerkelijk gezag
en dan een paar uur later gelijk krijgen van het hoofd van de inquisitie laat je toch wel effe scheel naar je vingers kijken.

En dat wordt voorbij de grinnik zelfs wel heel erg scheel wanneer ik even op die vingers tel, dan blijk ik aan één hand genoeg te hebben in het weten van die laatste milimeter.

Met een antwoord dat ik gaf aan die Commissie Samson ontdekte ik dat ik inderdaad zélf een eind aan een situatie van misbruik heb gemaakt. Dat wist ik wel maar je hebt weten en weten.
Het uit de kapel halen van een mammoedt was geen revolutionaire daad maar simpelweg volslagen krankzinnig, het onderbreken van God op audientie bij een moeie Germana, desalniettemin...
En ik heb me sindsdien veelvuldig afgevraagd hoe ik dat in vredesnaam voor elkaar heb gekregen. Vóór dat gesprek heb ik wat daar gebeurde altijd verkeerd beoordeeld.
En het antwoord op die vraag weet ik nog niet. Maar misschien keek Germana wel naar die ene hand en was zij minder scheel dan die snotneus met die milimetervingers was.
En daar hoort, ondanks of misschien inmiddels wel dankzij? het weten van de gevolgen van die milimetervingers, een grinnik bij. En spijt. Over dat we die grinnik nooit hebben kunnen delen, waarmee zij te kort kreeg.
En nu afgescheept wordt met eeuwige borden rijst.
Moge ze er koude Almdudlec bij serveren.

Geen opmerkingen: