maandag, april 03, 2006

Kippenstront met bagger: Morele consequenties

Fluister
Forum:
Ethische kwesties. Geplaatst op 2/4 '06 21:11u. Onderwerp: De
morele consequenties van het smoren van de vrije meningsuiting.

(posts: 21, views: 333)
Ik maak me zorgen of wij hier in Nederland en dus in het vrije westen met al ons geschreeuw en achterliggende eigenbelangen nog wel de sensibiliteit hebben om mentale onderdrukking tijdig te ontwaren. Een van eerste tekenen daarvan is, wanneer publiek opererende figuren of instanties zich niet publiek laten aanspreken of kritiseren. Duidelijker kan ik hier niet zijn.

Geplaatst op 2/4 '06 21:40u
Ik maak me zorgen of wij hier in Nederland en dus in het vrije westen met al ons geschreeuw en achterliggende eigenbelangen nog wel de sensibiliteit hebben om mentale onderdrukking tijdig te ontwaren. Een van eerste tekenen daarvan is, wanneer publiek opererende figuren of instanties zich niet publiek laten aanspreken of kritiseren. Duidelijker kan ik hier niet zijn.Omdat ik vrees dat Fluister misschien wel geen Fluister heet, maar misschien wel N OOrt , reageer ik dus bewust niet.Als Fluiter wel Fluister is, mijn excuus.

Forum:
Ethische
kwesties
. Geplaatst op 2/4 '06 22:24u. Onderwerp: De
morele consequenties van het smoren van de vrije meningsuiting.

(posts: 22, views: 471)
Fluister is Fluister en zeker geen NoortDaar
hebben we het weer , er wordt niet ingegaan op de draad, men is bang dat Inez ;
N. Oort, betreft. Ik ken dit nieuwe lid en weet dat hij noch forumleden zou
bestoken met e-mails, noch die genoemde persoon zou
zijn.

Moderator :

Forum:
Ethische
kwesties
. Geplaatst op 3/4 '06 0:15u. Onderwerp: De
morele consequenties van het smoren van de vrije meningsuiting.

(posts: 22, views: 379)
Daar er in deze draad na eenentwintig (21)
bijdragen helaas nog steeds geen concrete en zinvolle discussie is ontstaan wordt hij gesloten overeenkomstig forumregel 3a,Moderator.

Paus: mens niet opofferen aan succes technologieAandacht voor menselijke waarden
Geplaatst op 1/4 '06 om 21:04uDoor Theo Borgermans
En dát deed-ie dus niet bij wijze van 1-april grap , waarde gelovigen!

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI heeft zaterdag ervoor gewaarschuwd meer belang te hechten aan de technologie dan aan de menselijke waarden.
De mens mag niet opgeofferd worden voor de successen van de wetenschap en de technologie, zo zei de rooms-katholieke kerkleider.De fundamentele vraag is vandaag zoals vroeger van antropologische aard, aldus Benedictus XVI. "Het gaat er om te bepalen welke mensopvatting aan de basis ligt van nieuwe projecten".De paus wees er ook op dat de ontwikkeling van de technologie in het begin van de 21-ste eeuw dankzij de informatica een deel van onze mentale activiteiten beinvloed heeft. Dat heeft volgens de paus gevolgen voor onze manier van denken die onze vrijheid kan conditioneren. (tb)

reageer
bekeken x 125

Geen opmerkingen: