woensdag, april 05, 2006

De Kerk en haar Krul | Goor | punt.nl:

Nou, zo kan ie dus wel weer voor een paar dagen. Getverdegetver.....

Nog nahijgend van de waanzin van die rorate-tent, R. 's verhaal en de weinig christelijke rotzooi die uit email bleek van "gelovigen" die geinformeerd werden - o heer maak mij toch steke-blind voor de wereld om mij heen want het risiko dat ik zou moeten nadenken -
(de fatsoenlijke emails zijn op 1 hand te tellen, maar kijken kennelijk wel uit zich in het openbaar uit te spreken !!!)
op zoek gegaan naar nog eens wat nederlandse artikelen over pastoraat en
(kerkelijk) (seksueel) misbruik...je bent eigenwijs of niet nietwaar....

Om me daar dan toch een smerig artikel te vinden.....holy shit, niet te kort.
O en mocht iemand dit lezen en ook eens willen kijken: deze vullnis staat hier (klik)

Ik denk niet dat ik ooit een artikel heb gelezen van een hulpverlener over haar clienten dat ik zo schunnig heb gevonden als dit.
Het absolute gebrek aan respect, door een zwaar geflipte psychologe, die kennelijk bar weinig leerde over professionaliteit en haar ellende daarover dus nu maar uiterst ongenuanceerd over haar clienten uitstort.
"en nou wil ik in al mijn goedheid die stakkers helpen en kijk nu toch eens wat een krengen het blijken te zijn.....Ze zijn me niet niet eens dankbaar. ...." Hulpverleenster met Moeder Theresia syndroom.
Kom meid, ook hier over bestaan studies zat, hoor!

Het is haast -hoewel, haast? -het racisme uit jaren her: de blote nikkerbuikjes van die ondankbare
Getverdegetverdemme!!
Hoe diep in de shit moet je zitten wil je bij zóo-iets om hulp vragen?
(Klik hier voor adressen huiselijk geweld in allerlei vormen)

Je zou toch haast gaan vragen of het niet eens tijd wordt voor een soort vereniging
van ....weet ik veel, die aan dit soort smerige praktijken een eind maakt.
Onwaarschijnlijk dat mensen in dit soort hulpverlening stinken.

Waarom maakt een beroeps-vereniging van psychotherapeuten of zo daar geen eind aan?

Het zal mijn naive optimisme wel weer zijn, gezien het feit dat die RKK Nederland tenslotte de waanzin die plaats vind op dat rorate-gebeuren ook gewoon laat voortbestaan, het volk zit er met zijn snuffert boven op en houd keurig -kijk ons eens beschaafd zijn - het bekkie stijf dicht.

Hoe gek zijn gelovigen in vredesnaam?

Ik dank God op mijn blote knietjes voor het wezen stad en het feit dat mijn kinderen inderdaad in de smeltkroes van die hele wereld zijn opgegroeid en de lol van het daarbij horende veel-godendom met de pap lepel in gegoten kregen. Zelfs al kreeg ik er af en toe een kunstkop van.
Afhankelijkheid van dit soort haat en gif verspreidende vogels is ze daarmee inderdaad bespaard gebleven.

Niks geen godsdienst of religie naar de prive-sfeer verbannen.
Zorgen dat het heel openbaar is; de enige manier om dit soort uitwassen van zwaar gestoorde breinen te kunnen controleren!

En gewoon heel hard op te kunnen zeggen: Ben je nu helemaal harstikke gek?
Hoe haal je het in je hersens, griezel!

Het aardige is dat je op die manier inderdaad in een heel creapy gedachtenkronkels van mensen rolt, die stuk voor stuk duidelijk maken dat wat ik met mijn naive hoofd op dat rorate zag gebeuren -en zei: hu ho stop, DIT STINKT - hoelanger hoe duidelijk wordt.
Want die creapy Mevr. Dr Psycholoog mag dan inderdaad een knap geflipte idioot zijn en op een meer dan walgelijke wijze over haar clienten spreken een aantal zaken welke ze zegt -en van anderen heeft gepikt - zijn natuurlijk simpel weg waar.

Net zo waar als mijn constateringen over misbruik van misbruikten.
De een zijn dood is de ander zijn brood, lachte de kraai en nam er nog een.

Zo mevrouw en lucht dit op?
Ja dokter, uitstekend! Dank U.



Goed zo, Ouweneel. Op naar je volgende onderzoek, man!


’Seksuele nood in kerk is groot’
Geplaatst op 5/4 '06 om 13:10uDoor Theo Borgermans (Bron: RD) (klik)

VAASSEN (RKnieuws.net) - De seksuele nood in de kerk is groot. Dat schrijft prof. dr. W. J. Ouweneel in zijn dinsdag verschenen boek ”Seks in de kerk”. „Enerzijds is er een steeds grotere laksheid in sommige gemeenten, anderzijds ook de nood van een nog altijd harde, wettische houding van andere gemeenten.”
Ouweneels nieuwste boek behandelt seksuele problemen onder christenen en de vraag hoe de kerken of gemeenten waartoe zij behoren daarmee moeten omgaan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Omg...er is hier ook al een R. in t verhaal...zou t dezelfde zijn?

door: Sjak
* verwijzing naar log weggehaald door Crispina zie reactie 2006-05-04 09:21:54

crispina zei

hi, een alfabet heeft maar een beperkt aantal letters. Het gebruik van zo'n letter betekent dat het er niets toe doet wie de betreffende persoon is, anders dan voor de betreffende persoon zelf.

Bij een dergelijk goor artikel is voor anderen slechts de bijzonder kwalijk praktijk van de betreffende hulpverlener van belang en wie die hulpverlener dan wel is.

Da's informatief over zowel de slachtoffers, de kerk(en), het gebruik van slachtoffers als indicatief over (de afwezigheid van) gedegen hulpverlening in Nederland mbt dit soort problematiek:
slachtoffers die vervolgens slachtoffer worden van dergelijke (afwezige) huilpverlening.

Fijn dat je kennelijk geinteresseerd bent. Via deze link
http www andersonadvocates.com

vind je een artikel wat ik gister gelukkig vond. En nog wel van Richard Sipe zelf (zie mijn log van 2 dagen terug mbt het nieuwe boek waarvan hij een van de co-auteurs is).

Bovenste artikel in apart openend venster
Affidavit of A.W. Richard Sipe filed in Davenport, Iowa where Sipe states Retired Bishop Lawrence Soens is a Sexual Sadist. Click to view pdf.

Dit artikel -een getuigenverklaring voor de rechtbank in een rechtszaak tegen een misbruikende priester/bisschop - is uiterst informatief. Niet slechts over slachtoffers en daders in het drama van kerkelijk seksueel misbruik en de gevolgen. (wat onderscheidt dit misbruik van "normaal" misbruik)

Maar bovendien over gedegen hulpverlening.
Een dergelijke analyse zul je in Nederland niet vinden!
(mocht je serieus geinteresseerd zijn maar problemen hebben door de taal, laat maar weten, ik ben tbv. enkele mensen bezig met een vertaling).

Zie mn appendix B

Ik acht dit bovendien -indien je geinteresseerd bent in het verhaal van R zoals dat op dit log te lezen valt - als bevestiging van diens verhaal, c.q. mijn verhaal en dat van anderen ook op dit log te lezen, over wat zich op en rond rorate.com afspeelt/heeft afgespeeld. Waarmee het misbruik door kerkelijk functionarissen (dan wel flapdrollen uit de verkleedkist of andere trollen in een kathedraal) inmiddels haar intrede heeft gedaan in digi wereld.

Tot slot: ik heb niet zoveel zin en/of behoefte dit log te laten gebruiken als aanplakzuil voor zelf-promotie van andere logs die aandacht willen.....spijt me. Met je opmerking is het (mij) helaas onduidelijk wat je doel van de gemaakte opmerking is, daarmee dus ook de verwijzing naar jouw log niet.

Ik heb die verwijzing dus maar even weg gehaald.

Je bent natuurlijk van harte welkom, ,met verwijzing naar wie en wat jij bent, zodra je hierover wat duidelijker bent/ wenst te zijn dan (mij) uit een dergelijke kreet is.

Hopelijk inspireerd mijn antwoord je. Hopelijk is daar ook hier dan weer iets van te merken.

Bedankt natuurlijk voor jouw reactie. Welke mij in ieder geval inspireerde nog serieuser door te gaan met het betreffende getuigenverklaring/artikel van Richard Sipe.

Likkebaardend mooi die letters trouwens!
Laat niets je beletten die kennis op jouw beurt aan mij door te geven