zondag, november 29, 2009

Limmerick, Donnal Murray: "cranks often make allegations" en Peter McCluskey "my God, why have you forsaken me"

En nog een Sinterklaas: Clerical Whispers


BM: Could I just say one thing, the worst thing that abuse does in some ways is that is undermines the faith of people.
As I've said in the letter that I have sent out to the priests,
the people who are abused are closer than they realise to the Lord on the Cross, saying "my God, my God, why have you forsaken me".
(afsluiting intervieuw Donnal Murray, Limmerick)

En dat vind ik een vreselijke opmerking.
Om dat een walgelijke uitspraak te vinden, Heer Murray, heb ik het weten van de rest van de smerigheid, “cranks often make allegations” uitkomsten van het Dublin onderzoek niet eens nodig!

Het zich dát realiseren door Peter McCluskey's, overlijden 1-4-2006 37 jaar oud, vader van 3 kinderen, zoon, echtgenoot en broer was daarvoor al meer dan genoeg, realiseerde ik me.

't Is goed om dat dankzij dat rorate weer terug te vinden. Het voor de hokjes benodigde consequent de goede labeltjes plakken is, zelfs op een weblog, nu eenmaal mijn grootste deugd niet.

1 opmerking:

Unknown zei

What Peter's mother said in 2006 after Peter's suicide:

Dr. Donal Murray, Bishop of Limerick and his legal representatives had Peter nailed to the Cross well in advance of Good Friday. I vehemently reject the comment by Bishop Donal Murray and Fr. Paul Finnerty on Prime Time, that they walked the journey with my son Peter

http://www.oneinfour.org/press/petermcloskey/

Andrew