donderdag, februari 12, 2015

Je hulp is nodig: Broeder St. Louis te Amersfoort , FIC Broeders van Maastricht, BNS Voorhout ( Broeders van Amsterdam, Blauwe koorden, OLV 7 Smarten )

Broeder (klein, dik, en kalend) - Amersfoort / Voorhout

Mr. Gerben van Oijen uit ’s Hertogenbosch vraagt voor een van zijn cliënten meer informatie en mogelijk steunbewijs tegen de navolgende persoon die in verband wordt gebracht met seksueel misbruik:

Cliënt verbleef: van 1965 tot en met 1967 in Pensionaat St. Louis te Amersfoort (Broeders van Maastricht)

En: van 1967 tot en met 1970 op de Bisschoppelijke Nijverheid School (BNS) te Voorhout (Broeders van Amsterdam, = van de Blauwe Koorden, =  OLV 7 Smarten)

Signalement van de aangeklaagde:

Broeders van Maastricht

foto´s St Louis
Cliënt weet zich te herinneren dat het ging om een kleine, dikke, kalende broeder, die o.m. een donkergrijs colbert droeg.







Klager werd door aangeklaagde meegenomen
naar de slaapkamer van aangeklaagde om hem daar vervolgens zogenaamd seksuele voorlichting te geven.



2 opmerkingen:

Unknown zei

ook ik heb een advocate die zich over mijn zaak gaat behartigen.
mijn naam is Raymond v.M.
ik heb ook op st.louis gezeten 3 jaar.
Het gezeten moet u het 2 en 3 jaar vooral letterlijk nemen.
ook ik heb nu de moed om schoon schip te maken en om mijn leven van wat er nog over is
enigszins te leven.
Broeder fikkie(wie kende hen niet) was een van de foutste.
Evenzo meester de Vos dat was de allerfoutste met broeder portier en nog 2 andere waarvan ik de naam niet direct weet.
de vos had 2 namen broeder ....
ik was er van 1964 tot met 1967.
Curieus genoeg later naar de BNS te Voorhout waar ik geen last had van de broeders.
ik kan veel informatie geven over doen en laten van de foute broeders,
primer ben ik nu bezig voor mezelf, maar voor klasgenoten, mede pensionaat leerlingen maak altijd tijd.

Anoniem zei

Fikkie was wel een vreemd mannetje en vond het leuk met een loper je douchehokje binnen te komen om zogenaamd je rug te wassen. Hij organiseerde ook leuke dingen, life stratego spelen in het bos, hartstikke spannend! Bosbessen plukken en op je brood opeten. Dan had je echt het gevoel dat je hetzelf gedaan had. Voor de cour frites regelen bij broeder kok. Woensdagmiddag kon je bij hem snoep kopen voor een gulden, dat was toentertijd best veel. Meehelpen en oefenen met courtoneel en muziek. Hij had dus ook goede eigenschappen!