zaterdag, mei 19, 2007

De amicaal confronterende methode, Priesters en verkleedkisten 10

Of hoe fundamentalisten en anti democraten Amnesty International proberen onderuit te halen en daarvoor nog steeds de verkleedkisten gebruiken.

een der moderatoren:



Forum: Ethische kwesties. Geplaatst op 3/5 '07 19:34u. Onderwerp: Amnesty
International, abortus en de parochies
(posts: 77, views: 0)
Alweer bijna een jaar geleden, in juni 2006, liep op dit forum een draad
over dit onderwerp:
http://www.rorate.com/rorate/oudeforum/fshow.php?id=211893 Ik heb naar aanleiding daarvan onderstaande brief naar Amnesty
gestuurd: (Internetsite:
http://www.amnesty.nl/ :

Geachte lezer,Bij deze wil ik, met spijt en verdriet in mijn hart, mijn
lidmaatschap van Amnesty opzeggen.Vele jaren lang heb ik veel sympathie gehad
voor uw betekenisvol en belangrijk werk voor de mensenrechten.Tot mijn grote
schrik, lees ik dat uw secretaris generaal, mevr. Irene Kahn, in Zürich in een
interview met de Zwitserse krant Weltwoche de uitspraak heeft gedaan, dat
volgens wetgeving met betrekking tot de mensenrechten er “geen recht op het
leven voor een foetus” bestaat.Hoezeer ik ook uw werk zou willen blijven
ondersteunen, mijn geweten verbiedt mij, om lid te zijn van een organisatie die
als standpunt inneemt, dat van alle vormen van menselijk leven, juist de
zwaksten worden uitgesloten van deelname aan de mensenrechten.Ik verzoek u
daarom, om mijn lidmaatschap te beëindigen.U zou mij een plezier doen, indien u
de reden van mijn verzoek tot royement wilt doorgeven aan de beleidsmakers van
uw organisatie.Met vriendelijke groeten,

Forum: Ethische kwesties. Geplaatst op 16/5 '07 22:35u. Onderwerp: Amnesty
International, abortus en de parochies
(posts: 76, views: 0)
De mensenrechtenorganisatie Amnesty International zal de steun van de
Rooms-Katholieke Kerk verliezen als ze abortus gaat promoten. Die waarschuwing gaf kardinaal Renato Martino namens het Vaticaan, nu AI onder haar twee miljoen led
en peilt of zij haar neutrale positie tegenover abortus moet
handhaven.Martino wees Amnesty erop dat de organisatie veel steun krijgt van
rooms-katholieken wereldwijd, maar dat een pro-abortusstellingname zal leiden
tot een forse terugval in donaties en ledental.


Is het niet prachtig, om de tranen van in je ogen te krijgen, nog slechts te deppen met een vol aflaatje, ware het niet dat deze digi-paus, Noud Maas, z
ich al eerder uitsprak over de RKK hierarchie en haar waarde:
"de bisschoppen kunnen ons niets maken, daar wij over eigen bronnen beschikken"

Zo heel erg nauw met zijn kerkelijke hierarchie neemt deze digi paus, Maas het dus kennelijk niet.
't Lijkt waarachies verdacht veel op dat facultatief katholiek geweten en die bekende mental reservation. Behalve dat deze vorm niet eens meer katholiek te noemen is.
Integendeel, deze digi-paus datgene bedrijft wat door Rome uiterst duidelijk is afgekeurd: de man bedrijft simpel weg politiek en gebruikt daar willekeurig welk middel voor, wanneer hem dat uitkomt. En dat kan de ene keer de Rooms katholieke Kerk zijn, maar de andere keer ook best een van de verkleedkisten van een of ander illuster gezelschap, zoals dat kerkje van Libertas en zijn Bisschop Carolus, "zeg maar Karel hoor", of regelmatig ronduit fascistoide theorieen, waar het Vlaams Belang niet misselijk van wordt, en -wanneer dat zo uitkomt- een andere frauderende verkleedkistpriester uit weer een of ander kerkje met eigen wijding zich RK mag noemen,



Forum: Ethische kwesties. Geplaatst op 17/5 '07 11:19u. Onderwerp: Amnesty
International, abortus en de parochies (posts: 84, views: 0)
--------------------------------------------------------------------------------
Het betreft dus niet een pro-abortusstellingname zonder meer. De uitspraak
van Martino moet daar wel aan gerelateerd worden. Dit was de stand van zaken
vorig jaar.

De kerk leerdt ons dat er geen verzachtende omstandigheden ingeroepen kunnen ingeroepen worden als het om abortus gaat.


dan wel een creapy vrouwenhater uit de stal van Lefebvre , die net zo hartgrondig liegt over zijn niet eens meer RK zijn.

Samenvattend een mbt die vooronderstelde rkk identiteit wel heel onbetrouwbaar zooitje dat daar al jaren alle kansen krijgt hun denkbeelden te verspreiden dankzij die digi-pausjes en troetelpriester, (en gebruikers die dit blijven accepteren!)

Dan zal het toch niet zijn tbv zijn eigen macht?
Foei, hoe kan een mens dat nu toch denken, van zo'n brave borst, wiens parochie pastoor zo hard probeert het katholieke cachet hoog te houden met prachtige en vooral wereldvreemde Brabantse dromen over "onze moeder" en Maria (die zelfs een aantal -op hun beurt toch ook weer bepaald geen revolutionaire brave katholieke vrouwen - toch wel heel erg te ver gingen waartegen zij zowaar hun mond opendeden).

(letterlijk citaat en bron volgen nog, aannemende dat deze na lezing hier inmiddels niet al is "verdwenen" wat meerdere malen wel het geval bleek te zijn)

Interessant genoeg maakt deze digi-paus, Noud Maas, graag gebruik van de democratische mogelijkheden tot het uitspreken van zijn mening en het oproepen hiertoe van anderen.
Of dat nu om Amnesty International gaat, wat hij ook in eerdere discussies deed, of desnoods zelfs over een affiche van een Belgische concertzaal.

Wanneer een ander dat echter doet vertoont hij in toenemende mate uiterst intolerante eigenaardigheden, daarbij niet in het minst gehinderd door welke grens dan ook in het bedrijven, aanmoedigen -deswnoods dmv chantage en tolereren van geweld tov anderen.
Dit alles met een beroep op de RKK identiteit natuurlijk.

De bekende smerige trucs, hiertoe in de gelegenheid gesteld door een aantal (troetel)priesters en de gebruikers, waarvan het merendeel dit prima weet, maar ook haar keuzes maakt voor een stinkend zwavelbad.

En dan is daar natuurlijk ook nog steeds een bekende dame. Laat die nu toch vandaag een paar opmerkingen plaatsen die mij wel heel erg in het verkeerde keelgat schoten. Laat maar eens duidelijk worden waar deze dame eigenlijk staat en wat haar rol nu eigenlijk wel en niet is. Maar dan gewoon in alle openheid en zonder digi pauselijke toezicht of mensen welke zich met het oog hierop zelf wel censureren.

Haar opmerkingen dus op rorate.com naast haar weblog, email aan rorate gebruikers en mijn weblog. Precies zoals dat hoort bij een open debat in een democratie over een organisatie die zorgvuldig haar standpunten zoekt, omdat mensen daar belangen bij hebben.
Mensen rechten.
Niks geen fundamentalistisch gerotzooi. Maar openheid.
Omdat inderdaad ook RK gelovigen deel uitmaken van democratien. Of niet.

Maar je bent harstikke gek wanneer je die keuze uit handen geeft aan digipausjes die rotzooien en daarvoor ook die Kerk(en) gebruiken. Alsof ook dat een verkleedkist is.

Viespeukerij heeft van Amnesty International af te blijven.
Van die organisatie kunnen levens van mensen afhangen.

Voor deze vorm van viespeukerij, het in het openbaar misbruiken van vertrouwen voor eigen doeleinden, die niet die van de RKK zijn! heb je jezelf te verantwoorden: in het openbaar.
Of wordt je op je vessie gespuugd.
In het openbaar. Ook wanneer het gaat over vrouwen en meiden en hun individuele vrijheid, veiligheid en reproduktie-rechten.

Ook wanneer dat gebeurt door volwassen vrouwen die -om hun eigen redenen - zich laat/laten danwel liet/lieten gebruiken en zich leende(n) tot misbruik.

Van mannetjes en verkleedkisten. En vrouwtjes die zich daarvoor laten gebruiken! Misbruikers van vertrouwen.

Want digi pausjes en hun harems moet je vooral niet vertrouwen. Die hebben zich inmiddels meer dan voldoende uiterst onbetrouwbaar getoond; zijn daarmee alleen maar belachelijk, hoewel wel degelijk gevaarlijk voor mensen die dat niet door hebben.

Hoe dom dat niet door hebben dan misschien ook wel moge wezen, dan nog!

Maar een organisatie als Amnesty International heeft dat vertrouwen nodig. En werkt daar dan ook constant, en zeer zorgvuldig aan. Terecht.Omdat veel te velen Amnesty International nodig hebben. Voor hun mensen rechten.
Ook vrouwen en meisjes-kinderen


Daarom ligt daar de grens van misbruik! Ook van deze vrouw naar een andere vrouw!


lieke-fishing.blogspot.com
Forum: Ethischekwesties. Geplaatst op 19/5 '07 1:38u. Onderwerp: Amnesty
International, abortus en de parochies
(posts: 76, views: 0)

Amnesty strijdt tegen ernstige schendingen van vrouwenrechten zoals
seksuele dwang, discriminatie en geweld. In dat kader zet de organisatie zich in
voor het recht van vrouwen op toegang tot veilige en legale abortus en
informatie daarover.


Zoveel liever zou ik lezen: Elke christen strijdt tegen ernstige
schendingen van kinderrechten zoals abortus/moord, discriminatie en geweld. In
dat kader zetten zij zich in voor het recht van kinderen (ook de nog
ongeborenen) op toegang tot veilig leven en behoud daarvan én informatie
daarover.


Zou dat niet prachtig zijn: iedere mens jong en oud zou grootgebracht kunnen worden met kennis over hoe kinderen op kunnen groeien in een omgeving die hen veiligheid (en liefde) biedt ... als dát geen uitnodiging zou zijn om christelijke naastenliefde te beoefenen, dan weet ik het niet meer.

Lieke die er niet aan moet dénken dat iemand haar (nadat ze zwanger geworden is door verkrachting) OOK nog es ongevraagd voorlichting verschaft over het recht op abortus en hoe "veilig" dat toch wel zou zijn voor m’n lijf

*************

Forum: Ethischekwesties. Geplaatst op 18/5 '07 15:14u. Onderwerp: Amnesty
International, abortus en de parochies
(posts: 70, views: 0)

Blijf maar mooi vanuit een relatief veilig en mooi land redeneren, maar we hebben het over o.a. : in Congo en Darfur is verkrachting een wapen in de oorlog

Geloof je nu écht dat verkrachting in Congo erger zou zijn dan verkrachting hier in het land, bij de vele slachtoffers van verkrachting die hier op Rorate rondlopen of zelfs aan deze discussie deelnemen? Ik had je voor slimmer en empatischer gehouden, ..
***************

----- Original Message -----
From: Crispina
To:
Sent: Saturday, May 19, 2007 5:36 PM
Subject: Fw: omdat

ter info, aan meerdere rorate gebruikers vanaf diverse emailadressen, al naar gelang aard en waardering van contacten.

Koketeren met religie en Geloof, ja hoor , kokketeren met een blog ook op rorate? Nog veel beter.
Kokketeren met slachtoffer schap ten koste van andere vrouwen en meisjes-kinderen tbv fundamentalisme en een populairiteitspoll aan de borreltafel der fundamentalisten maar ondertussen maatschappelijke standpunten mee innemen en proberen te beinvloeden in een poging tot het de nek omdraaien van Amnesty zonder tegenwerking in een openbare discussie dmv het internet?

Mooi niet!!

Hierbij de tekst zoals ik die net plaatste op Liekes blog. Zie hiervoor mede een paar zinnige opmerkingen zoals die geplaatst werden op rorate over het gebruik van dodemannen-zaad.

Of die opmerkingen op haar blog geplaatst wordt? Dat merken we wel. Ook niet plaatsen is ten slotte een keuze!
Maar er bestaat tenslotte zo iets als een Noord-Zuid dialoog, en die is niet vrijblijvend.

Ook niet voor vrouwen.
Zeker niet in een land waarin het VN Verdrag voor de Rechten van het Kind, net als het VN Vrouwenverdrag onderdeel uitmaken van de rechtsstaat, en vrouwen dus "gewoon" gebruik kunnen maken van hun rechten die de gezondheidszorg biedt!
Met groet


Ha Lieke, ziet er mooi uit je blog. *
Plezierig dat het er is, want ik wilde graag reageren op een paar opmerkingen die je maakt op rorate.com; waar ik, zoals je goed bekend is, gebanned ben en dus geen gebruik kan/mag maken van mijn recht op het vrije woord ook als rooms katholiek, en jouw recht om door wie dan ook gelezen te kunnen worden slechts dmv intelligent omgaan met Google gegarandeerd kan worden. Plezierig dus dat het ook op deze manier kan.

Niet in de laatste plaats daar jij zelf, behalve rooms katholiek, kennelijk ook aanhanger bent van die oplichters"kerk" van Libertas/Goof en zijn bisschop Karel, (voor verdere info verwijs ik, wel zo praktisch, naar o.a. materiaal van andere vrouwen die hun mond open doen op mijn eigen weblog) je bent tenslotte, gezien de informatie uit die "kerk" daar nog steeds contact persoon. Kennelijk dus ook voorstander van de daar aangeboden "nazorg" dmv de daar en dus ook door jouw gepropageerde "amicaal confronterende methode"

Laat ons dus amicaal confronteren, want wat ik nu van je op rorate.com las (jammer dat je hier niet kunt linken maar ik bedoel natuurlijk de draad over Amnesty International, abortus en de parochies lijkt toch wel het nodige met noodzakelijke nazorg van doen te hebben. Je daar gedane, gezien de icoontjes boze en verdrietige, bijdrage, citaat: "Geloof je nu écht dat verkrachting in Congo erger zou zijn dan verkrachting hier in het land, bij de vele slachtoffers van verkrachting die hier op Rorate rondlopen of zelfs aan deze discussie deelnemen? "

waarin je jezelf, niet voor het eerst, als slachtoffer neerzet vraagt, gezien de consequenties toch wel heel erg om een confrontatie met de realiteit:

Kijk hier eens naar, Lieke. Desgewenst kun je op het net een acceptable vertaal machine vinden, je mag het mij ook vragen, ik help je er graag even mee.
http://www.mg.co.za/articlePage.aspx?articleId=300301&area=/breaking_news/breaking_news__africa/

En kijk en luister hier ook zeker eens naar.

http://stream.luxmedia501.com/?file=realimpact/witness/HRW_Night_Commuters512K

En vraag je dan vooral eens af aub, beste Lieke wordt het niet eens heel hoog tijd in de praktijk te brengen wat je nu in het openbaar al jaren in ieder geval via het internet loopt te propageren?

Over het belang van religie en jouw geloof. Wordt het niet eens tijd daar de moed uit te putten om je slachtoffer ervaringen te gaan verwerken?
Zeker weten, da's hard werken, maar gelukkig zijn daar velerlei mogelijkheden voor in de positie waarin jij in Nederland verkeert. Maar laten we wel zijn, voortdurend iedereen lopen vertellen over dat belang maar het niet in praktijk brengen is ook hard werken, vechten tegen de realiteit met zo'n kanonskogel aan je been heuvelopwaarts willen, nietwaar? Zie vooral mijn opmerking hiertoe als mede vrouw en moeder -hoewel niet als jij van een dochter - als vanzelfsprekend op de amicaal confronterende methode bedoeld.

alweer een citaat van je uit dezelfde draad:

Zou dat niet prachtig zijn: iedere mens jong en oud zou grootgebracht kunnen worden met kennis over hoe kinderen op kunnen groeien in een omgeving die hen veiligheid (en liefde) biedt ... als dát geen uitnodiging zou zijn om christelijke naastenliefde te beoefenen, dan weet ik het niet meer.

Lieke

die er niet aan moet dénken dat iemand haar (nadat ze zwanger geworden is door verkrachting) OOK nog es ongevraagd voorlichting verschaft over het recht op abortus en hoe "veilig" dat toch wel zou zijn voor m’n lijf

Want op deze manier je uitspreken tegen rechten van andere vrouwen en meisjes-kinderen - of beter gezegd:hen die rechten en wensen te ontnemen met gebruik making van argumenten jouwerzijds, om hen te veroordelen tot het standpunt van de RKK over abortus, dan wel je medewerking te verlenen aan zo'n vertrouwenmisbruikers club, is toch wel heel ernstig.

Ik hoop van harte, Lieke, dat je zelf eens gebruik zult kunnen maken van de moed die Geloof kan geven om gebruik te kunnen maken van de jou in dat relatief veilige Nederland ter beschikking staande liefdevolle, veilige en mededogende mogelijkheden tot verwerking van leed jou aangedaan. Want wees ervan overtuigd dat het standpunt van de RKK over vrouwen en hun reproduktie recht niet gebasseerd is op onverwerkte pijn van een individuele vrouw in een relatief luxe veilige omgeving die het geloof gebruikt als verdovingsmiddel.

Zelfs al ben ik het met dat patriarchaal standpunt van die RKK niet eens, het verschilt hemelsbreed van het door jou beleden standpunt.

Kijk naar je dochter, Lieke. *
Nog een citaat van jezelf, in amicale confrontatie:

Amnesty strijdt tegen ernstige schendingen van vrouwenrechten zoals seksuele dwang, discriminatie en geweld. In dat kader zet de organisatie zich in voor het recht van vrouwen op toegang tot veilige en legale abortus en informatie daarover.

Zoveel liever zou ik lezen: Elke christen strijdt tegen ernstige schendingen van kinderrechten zoals abortus/moord, discriminatie en
geweld. In dat kader zetten zij zich in voor het recht van kinderen (ook de nog ongeborenen) op toegang tot veilig leven en behoud daarvan én informatie daarover.


Als dat is wat je liever zou willen, Lieke wordt het hoog tijd die amicale confrontatie maar eens te hebben dan. Het onthouden van die rechten aan anderen, die jij voor je dochter, en je zoon wenst, hun vrijheid, met de door jouw gevoerde argumenten, je gedragskeuzes betekent heel concreet geweld, minachting, discriminatie. Het is haat! Van een heel ernstig soort, gelegitimeerd met je eigen (gekokketeerd) slachtofferschap. Geen religie, geen christendom, maar reli-hoererij.

Het geweld jouw aangedaan spijt mij vreselijk voor je. Maar het mag niet gebruikt worden ter legitimering van geweld ten koste van andere vrouwen en kinderen. Die zich in hun totale afhankelijkheid dat niet kunnen permiteren. Die wij ons niet meer kunnen permiteren!

Of dacht je dat die vrouw, dat meisje niet kots en kost misselijk zou worden indien zij na haar verkrachting, de rest van haar leven vernietigd, na ongevraagd met jouw beslissingen geconfronteerd te worden, alleen maar omdat jij uit dat relatief veilige Westen komt, maar je werk niet deed en dus niet meer na wenste te denken over haar?

Zoals andere vrouwen, in je directe omgeving zelfs op rorate, omdat jij je geen rekenschap meer wens(te) geven van oplichterij en misbruik.



Zelfs als digi-pausjes en andere verkleedkist figuren je in die gelegenheid stellen.

printscreen dd 19-5-07


Dag Lieke, nogmaals fijn dat je een blog hebt. Dan kunnen we een integer communiceren, zonder fundamentalisme belangen te dienen. In alle openheid die past binnen democratie, waarin religie en geloof en plaats kan hebben als onvervreemdbaar mensenrecht.

Opdat vrouwen inderdaad kunnen kiezen voor hun moederschap, en daar terecht trots op kunnen zijn.

Op dit blog ben jij je eigen moderator; of je deze reactie zult plaatsen...ik zal het wel zien, dat is, tenslotte het aardige van open communicatie en informatie. Itt. manipulatie beslis je daarin beide :-) Over wat jij wilt dat de ander zien kan, en weten mag, ook van jezelf.

Met hartelijke groet.



L. Vroman: Vrede WOORDEN, WOORDEN

Liefste bevrijd mij van mijn woorden
en die van anderen bovendien:
ook van degenen die ik nooit hoorde
heb ik al meer dan genoeg gezien.

Ik sta als een soort eigenaar
voor een woordeloze plant
neem een groen blad in mijn hand
en fluister 'zeg het maar'

Hoe onmenselijk zwijgend spreken
mijn eigen planten mij aan:
wat hebben wij mensen misdaan
met al ons praten en preken ?

Helden zetten hun moedige
gedachten om in inkt
en de aardkorst blijft door bloedige
verse wonden verminkt.

Kinderen ontploffen onder de bommen
waar onze stomheid uit blijkt.
Wij dichters hebben botverkromme
geen sodagieter bereikt.

(Leo Vroman, Fort Worth, 11 april 2007)

James Blunt - No Bravery Lyrics
There are children standing here,
Arms outstretched into the sky,
Tears drying on their face.
He has been here.
Brothers lie in shallow graves.
Fathers lost without a trace.
A nation blind to their disgrace,

Since he's been here.
And I see no bravery,
No bravery in your eyes anymore.
Only sadness

Houses burnt beyond repair.
The smell of death is in the air.
A woman weeping in despair says,
He has been here.

Tracer lighting up the sky.
It's another families' turn to die.
A child afraid to even cry out says,
He has been here.
And I see no bravery,
No bravery in your eyes anymore.Only sadness.

There are children standing here,
Arms outstretched into the sky,
But no one asks the question why,
He has been here.

Old men kneel and accept their fate.
Wives and daughters cut and raped.
A generation drenched in hate.

Yes, he has been here.
And I see no bravery,
No bravery in your eyes anymore.Only sadness.





Geen opmerkingen: