dinsdag, oktober 04, 2005

Laster en achterklap? priesters uit verkleedkist 3

Hier volgt een gedeelte uit een van rorate.com forum verwijderde bijdrage.
Deze was geplaatst dd 3-9-05 door de 3e persoon uit dit inmiddels dus weer uit 2 personen bestaande "kerkgenootschap" . Indien je tenminste de contactpersoon
voor de "bisschop" (ook een rorate deelneemster) even niet mee telt.
Deze contactpersoon lijkt haar functie te hebben sinds deze 3e persoon, laten we haar C. noemen, begin 2005, met haar werkzaamheden tbv. dit "kerkgenootschap" op hield.

Uit bijgaande -van Rorate door de betreffende moderatoren verwijderde - bijdrage
zijn een aantal persoonlijke zaken mbt. de gevoelens van deze vroegere medewerkster verwijderd, om voor de hand liggende redenen. Slechts 1 maal heb ik haar uitdrukkelijke mening laten staan. Iedereen heeft uiteindelijk het recht op vrije meningsuiting!

Vervolgens zal duidelijk worden wat de door de Rorate moderatoren motieven voor deze verwijdering zijn. ( en de consequenties welke ZIJ meenden aan deze gegeven openheid te moeten geven: verwijdering!)

Persoonlijk getuigenissen
Libertas


Ik wil dit hier schrijven na aanleiding van een discussie in de kathedraal tussen Revian en FA n.l Revian wilde meer weten over katholiek zijn en Fa reageerde .

Maar toen gebeurde wat in mij dat aanleiding was voor dit schrijven.

Ik ben 3 jaar lang maatje geweest van Libertas en meegewerkt in zijn kerkje,

Hij heeft mij de rijkdom en schoonheid, de liturgie en mystiek van katholieke kerk laten zien en beleven in al zijn facetten, door zijn woorden gebaren manieren ogen mond en hart nam hij mij mee op zijn tochten langs kerken musea vergaderingen bijeenkomsten enz .

Het was grandioos.

Er is veel gebeurt in die tijd ,ook hier op rorate,waar wij, Libertas en ik deel van uit maakte, en niet altijd op een positieve manier,

Tot er begin dit jaar iets helemaal mis ging.

Ik ben geboren en opgevoed in protestants milieu, ik werd door priester Libertas de schoonheid van katholicisme bijgebracht en 4 jaar geleden wist ik niet beter dan dat een priester alen priester mocht en kon zijn na een 6 jarige opleiding op seminarie en toen ik Libertas leerde kennen vertelde hij dat hij priester was.

Maar door omstandigheden kwam ik er per toeval achter dat hij helemaal geen priester opleiding had gehad, en bij naspeuring bleek dat inderdaad zo ook te zijn.
Toen was er iets vreselijks mis en dat was een vreselijke klap.

Ik kon het niet accepteren dat iemand zo de boel kon beduvelen.

Maar we maken allemaal fouten en ik zag iets heel belangrijks over het hoofd,wat ik toen niet begreep ,maar nu wel

Je hebt geen 6 jarige priesteropleiding nodig om het evangelie liturgie Gods woord en liefde en schoonheid door te geven of te verkondigen.

ZO heb ik dus meegeholpen aan Libertas zijn aanvullende priesterwijding een concessione ,ik had nog nooit van dat woord gehoord .maar vertrouwde hem daar in volkomen.

Wat was nu het geval, hij had mij dus altijd verteld dat hij zijn officiële priester wijdingspapieren kwijt was geraakt bij een verhuizing, ik geloofde dat, en daarom heb ik voor 200 procent hem mee geholpen bij zijn aanvullende priesterwijding,

Wat in principe niet klopte maar dat wist ik toen niet

Dus nu is Libertas priester geworden zonder priester opleiding maar met officieel ondertekende papieren,ondertekent door Bisschop Karel ,toen nog onder de paraplu van de AOKK

Toen ik mij daar van bewust werd meegeholpen te hebben aan een ceremonie die tegen de regels en eerlijkheid van de katholieke kerk in ging was ik kapot en zulke dingen kosten tijd om te verwerken

Er was misbruik gemaakt van mijn goedgelovigheid en vertrouwen in het ambt priester en dat komt hard aan

Hij had mij gebruikt om zijn harte wens in vervulling doen gaan zijn roeping,zijn ideaal zijn passie om priester te worden, waren vervuld. En daarbij kreeg hij via mij een vaste aanstelling om te de mis te mogen houden in een gezondheid centrum.

...............


From: Moderator
To: .......@hotmail.com
Subject: Draad LIBERTAS
Date: 5 Sep 2005 10:01:38 -0000
Beste C,

Reeds eerder verwijderden wij een aantal van uw bijdragen omdat deze sterk refereerden aan persoonlijke levenssituaties van een andere forumdeelnemer en uw betrokkenheid daartoe.

Helaas constateerden wij ook nu weer dat u een draad hebt geopend waarin u opnieuw de persoonlijke levensomstandigheden van een andere forumdeelnemer en uw relatie tot deze forumdeelnemer en diens levensomstandigheden publiekelijk op het forum uit de doeken meent te moeten doen.
Hoewel u in deze bijdrage tevens schrijft dat u deze forumdeelnemer juist wilt rehabiliteren kan een kind begrijpen dat u met name door uw eerste bijdragen in deze draad deze forumdeelnemer bepaald geen dienst bewijst.
Integendeel: een aanleiding tot roddel en achterklap is daarmee geboren!

Daar wij deze gang van zaken absoluut ontoelaatbaar achten, delen wij u hierbij mede, dat wij u voor een periode van drie maanden uitsluiten van deelname aan de forumdiscussies en bezoek aan 'de Kathedraal',

Met vriendelijke groet,

Moderator.

(vet gemaakt door mij)


Laten we dus vooral geen roddel en achterklap hebben!
Maar zien wat er wel aan de hand is.

Waarom?

Om 2 redenen:

Op rorate.com wordt kerkelijk seksueel misbruik gepleegd!

Dit wordt bovendien, zoals duidelijk is geworden, mogelijk gemaakt door deze site door middel van haar kathedraal, haar forum, haar moderatoren, het bestuur van de stichting.
Maar ook door de deelnemers!
Inmiddels blijkt dit zelfs getolereerd te worden door o.a. kerkelijke functionarissen en organisaties.

Rorate.com beroept zich op haar Rooms Katholieke Identiteit. Het barst er van de priesters en andere kerkelijke functionarissen. Als deelnemers en als verantwoordelijken.

Waarom zou dit roddel en achterklap zijn? Of wordt er gemanipuleerd?
En wie manipuleerd wie dan?
Dan dus nu bewijzen voor dat gene wat deze voormalige medewerkster niet mag openbaar maken, en op grond waarvan zij verwijderd werd, op deze wijze dus maar gewoon
in alle openbaarheid bekijken.
Wat de betreffende dame over de persoon van die betreffende priester vindt gaat inderdaad niemand ene meter aan.

Wat betekent die RKK identiteit van dat RKK forum dan?
En hoe meent Rorate.com dan met die RKK identiteit om te moeten gaan?
Mijn conclussies daarover dus, ook in alle openbaarheid.
Vanzelfsprekend ook meegedeeld aan moderatoren en bestuur van Rorate.com.

Buiten de repressie van Rorate plus bestaan er namelijk gewoon een aantal Rechten.
Zoals vrije meninguiting, recht op informatie. Zelfs gods dienst vrijheid!

Bij rechten horen echter ook plichten
Om je hersens te gebruiken bv.

Zoals bij die RKK identiteit die verantwoordelijkheid hoort.
Al was het maar gezien de opdracht vanuit het Vaticaan ook over digitale communicatie. En kerkelijk (seksueel) misbruik.


Want wat wel en niet mag en kan en waarom, gaat uiteindelijk niet alléén over
individuele mensenrechten zoals het recht voor vrouwen
zelf over haar reproduktie te beschikken: de bekende abortus en condoom discussies.

Geen opmerkingen: