woensdag, september 09, 2020

in de plaats van worstebrood; droge havermout met suiker en karperblaas uit de kweekvijvers van het amsterdamse bos

 

BRON

KLIK

Het is fantastisch me te realiseren dat ik zowel het boek [1 van de 2] te pakken heb kunnen krijgen, dank hr. Bartov al ben ik dan ook al dagen bezig met eromtrekkende bewegingen - ik heb nog geen idee hoe ik Uw boek kan/mag/wil lezen - maar die kan ik me dan tenminste permiteren, zowel als dat ik na moet denken waar ook al weer die halswervels zitten waarop Leonora haar gamellensoeplepel op neer liet komen die ik al die jaren feilloos heb kunnen voelen. 

Waardoor ik en passant dat 6 lettergrepige woord erken als een fraai resultaat in woordwaarde voor een potje scrable al zal ook dat de Dikke van Dale wel nooit halen en me drukker kan maken over de zin en onzin van archieven, niet in de laatste plaats omdat ik mijn papier terug vond in het amsterdams stadsarchief, dat demonstreerde wat er is gebeurd en waardoor ik wist waar die halswervels zaten. 
De schunnigheid van die Deetman /Samson Cie. inclusief. 

En ook dat doet mij verdomd veel plezier. 

Maar dat dat stuk nu op tafel ligt, hadden ze bij de NPO kennelijk nog niet door:
Ze hadden de zendtijd beter aan dat stuk kunnen besteden dan aan een begrafenis van een 88 jarige man



Geen opmerkingen: