woensdag, december 09, 2015

En dát is verdomd goed nieuws !!

Van de week had Justice Peter McClellan een intrigerende vraag.
Hij had er ongetwijfeld nog wel meer maar het proberen te volgen van die zittingsdagen en dus de od aan info en daarbij gevolgen is nu eenmaal knap ingewikkeld en zeker voor zo'n hollandse ik, dus zo af en toe ben ik weer effe dik tevreden met mezelf als ik in staat ben het bij tijd en wijle niet alleen maar redelijk te kunnen volgen maar zelfs een vraag als intrigerend te kunnen beschouwen en moet grinikken over mijn eigen .... hoe moet ik dat tegenwoordig noemen nu ik aan aan het leren ben dat één van de erfenissen van mijn nonnen niet meer mag - geen stomheid dus...maar oenigheid of zo .......van nog niet eens zo heel erg lang geleden toen ik sterretjes zag na de mededeling van een knap hoge ome in internationaal recht dat die club van hem regelmatig een vliegtuig vulde om rechters over de hele wereld heen te slepen opdat zij het e.e.a. van elkaar hadden (en hebben) te leren  tgv. een internationaal kinderverdrag waardoor niet alleen de pa en de ma moeten ophouden elkaar de hersens in te slaan maar ook rechters elkaar moeten leren te vertrouwen, dus er vliegtuigen afgehuurd moeten worden voor dat gene wat je ook zo wel kan bedenken. 
Moge er een paar voormalige aardklootbewoners de bruine suiker van hun bijbehorende gouden bordje rijst met krenten tot in alle eeuwigheid amen in vleugels houden ten teken van de gloeiende pest die ze kregen bij op hebben gevangen van mijn gegrinnik over die sterretjes, dank u heer!    
Peter McClellan had een vraag , ben effe kwijt aan welke priester nu precies, die tbv een rechtbank  een verklaring had geschreven = hoe heet een karakterverklaring in het Nederlands? -  Pietje is zo'n aardige aardige jongen....., maar ging zelf niet mee naar proces van Pietje. 
Ik vrees zelfs dat Pietje  dezelfde ...... tja, ik weet nog steeds niet welk woord ik daarbij kan en wil en mag gebruiken, naar wiens verhoor ik uren heb zitten kijken en luisteren, maar even de transcripts er op na slaan mag het wat mij betreft ook best een van de andere zijn geweest.  
Peter McClellan had een knap pissige vraag. Of die oen wel 's ooit na had gedacht over wat zo'n verklaring eigenlijk voor zo'n rechter betekende? 
Nee, dat had de eerwaarde oen dus niet.....

En dan, nog géén 2 dagen later (leve het steunbewijs van de transcripts, 't kan er 3 of 1 zijn geweest) 
ene Steven Larkins terug de bajes in..... # 1

En dát is verdomd goed nieuws !! 
Maar of ze  die zo uitgespaarde kerosine  op die klimaattop nu wel op waarde schatten, da blijf nog effe de vraag natuurlijk


"In my role as a judge I have been called upon to review many of the sentences imposed upon people convicted of the sexual abuse of children, but until I began my work with the commission I did not adequately appreciate the devastation and long-lasting effect which sexual abuse, however inflicted, can have on an individual's life," said McClellan in his opening address.

Heregod, wat wordt daar door een hele hoop mensen onwaarschijnlijk knap werk geleverd ! 


Misschien heb je wel een een portugeestalige sportverslag gever voor nodig om daar kont van te doen.  goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllll

Geen opmerkingen: