woensdag, augustus 17, 2011

Boromeus, Dalmatius Blauwe koorden en archivarussen. En rose olifanten. Natuurlijk. É o caso portuguesa, com certeza!




In tegenstelling tot ananas of farao heb ik theoretische geschiedenis altijd al een idioot woord gevonden.

(uit: Mafrara, de analen van het klooster, vrij met Jose Saramago en Ismael Kadare)

Bedankt Mathilde, dank U Tantetje Tilly, bedankt Mien!

*






* 18 08 2011: 4 foto's Toen daar tijd voor kwam gezien de kennelijke noodzaak alsnog toch maar even toegevoegd (bron )

Met mijn dank aan een paar portugese mensenrechtenstrijders, die, ook wetenschappelijk, ook beschreven hoe censuur met behulp van de PIDE kon leiden tot zelfcensuur

Bedankt Dalmatius! Ik heb ook van genoten van die prachige brandkastkamer het respect én de getoonde hersens.
Bij ieder kanon kan ik nog steeds opgelucht lachen om die vraag: heb jij een idee wat dat zou kunnen zijn. En da's per dag meer! Ik heb een hoop van je geleerd.

Geen opmerkingen: