donderdag, augustus 18, 2011

over Menswaardigheid


Foutje!
Een muilkorf haalt een mens bij een dierenarts.


tekst luidde:

...., ik hoop van harte dat je met deze info wat verder kunt

"Daar ik al nu al meer dan ‘n halve eeuw met die “priester” in mijn hoofd rondloop, zal er uit eindelijk toch wel wat meer duidelijkheid gaan komen "

maar wanneer jij er aan toe bent er dan niet achter kunnen komen wie die man in vredesnaam was is verschrikkelijk. En dat om zo'n simpele en realistische reden: zo'n man was mijnheer de rector.... geen Jan, Piet of Kees van Puffelen.

Dat dat gebeurt is, nog volledig los van wat dan ook er in het verleden is gebeurt, spijt me bijzonder voor je.

Wat je ook verder hiermee doet, wilt of "moet", wat natuurlijk slechts aan jou is (en eventueel je gezin/familie) zou ik je toch graag in overweging willen geven dit eens te melden aan die Deetman commissie.

Want wat je schrijft "Het archief van het Bisdom Haarlem en het archief van de zusters van Onze Lieve Vrouwen van Amersfoort konden mij helaas niet verder helpen" verdient volgens mij een minstens een paar vragen.

Was er dan helemaal niemand om te snappen dat je in het verkeerde bisdom zocht, ivm die wijzigingen in de nederlandse bisdommen?

En waarom dan niet?
Met hoeveel respect is er naar je geluisterd?
Had met een beetje respect dan niemand je dat even duidelijk kunnen maken? Of gewoon even de telefoon kunnen pakken en naar Rotterdam op kunnen bellen:


"hoi rotterdam, weet je nog dat we ooit gingen scheiden, kun je dus even nakijken of ....? ok, fijn, bedankt, groetjes, doei! "

Dat dat kennelijk niet is gebeurd, .... , spijt me heel erg jou.Maar ook voor ons allemaal.

Ik vrees dat het heel goed mogelijk is dat er heel veel van dit soort situaties bestaan (en hebben bestaan) waardoor - nog volledig afgezien van de mogelijke ellende die wie dan ook door of met wie dan ook heeft gehad, jij mogelijk met deze rector, heel veel meer pijn en ellende is veroorzaakt dan nodig was.

Met gevolgen misschien wel voor jou, en voor anderen.

Dan zou jeje af kunnen vragen of de oplossing dan zit in blikken blikken hotemetoten wetenschappers open te trekken. Of dat een pauselijke draai om een paar oren niet wat meer correct zou zijn.

Misschien wil je, aan de hand van je ervaringen eens overdenken.

Wat er ook gebeurd is in het verleden, daar lijkt in ieder geval iets goed mis te zijn gegaan. Dat is erg genoeg. Maar het lijkt mij dat je het niet verdiende op die manier zo'n 50/60 jaar na die gebeurtenissen het bos ingestuurd te worden.

Dat verdient niemand.
Nogmaals ik hoop dat je met deze info wat verder kunt.

Ik wens je daarbij de rust toe waarop je wél recht hebt en had en je ongetwijfeld, net als wij allemaal, zult kunnen gebruiken. Wanneer je verdere vragen hebt als deze hoop ik dat je niet zult aarzelen je moet open te doen.

Ik wens jou en de jouwen het beste
Hartelijke groet

Geen opmerkingen: